Alla inlägg under oktober 2006

Av Annica - 30 oktober 2006 19:32

Har vart på arkivet idag. Det är så jäkla kallt därinne, så man behöver ju Helly Hansen-utrustning för att slippa frostskador. Dryg man samtalade om ointressanta saker med mig under lunchen. Jag bara svarade ja, nej och mmm, och sedan sa jag att nä, ska man ta o vara flitig igen då! Bara för att slippa honom. Suck. Fast han kunde ju inte hjälpa att jag var på dåligt humör iofs. På tunnelbanan undrade jag om de hade någon ungdomsbiljett eller så. Då log mannen lite snett och sa "Ja, men det gäller bara om man är under tjugo". gammal ser jag väl inte ut att han bara kan utgå ifrån att jag är äldre! Jag brukar ju få legitimera mig på systemet. Tjuvlyssnade sedan på en konversation på tunnelbanan, där en utländsk tjej i 25-årsåldern säger: "Jag har aldrig badat i havet. Svenskt hav. Tror du jag skulle doppa min stortå här eller?! Fett smutsigt"Käkade McDonalds på T-centralen innan jag åkte hem. Känner mig på uselt humör. Vill verkligen inte jobba imorgon. Vill bara bort, bort, bort och vara okontaktbar på någon söderhavsö.

Av Annica - 29 oktober 2006 17:27

Är inte riktigt på blogghumör, om ni tycker det är knapert med inlägg. Känner mig lite stressad och ur form. Men för att sammanfatta det hela så var jag i Stockholm på inspelning av Deal or no deal igår, och det var jättetrevligt! Martin Timell verkar vara en hyvens kille haha. Jag har alltid haft något emot honom, men sedan igår så har min uppfattning ändrats 180 grader. Kom hem på eftermiddagen och käkade sushi med Kjelle. Det var mumsigt det. Fick alldeles nyss ett samtal från min gamla englandskarl (fr 2002 alltså), och det var så himla roligt! Jag har försökt få tag på honom ett tag nu, men emailen kommer tillbaka o det är bara telefonsvarare när man ringer. Men nu ringde han iallafall o sa att hans andra mobil var borta. Var så kul att höra av honom, och han sa att allt var kanon. Han hade ett skitbra jobb i Bournemouth, och hade lagat mat åt både Tom Jones och kungafamiljen (dock inte drottningen)! Herregud, vad skönt att höra att allt är fint, man vet ju aldrig med den mannen ;) Nu skulle han kanske visst flytta till Italien vid nyår, och jobba där. Han kände någon kille och ville åka dit och lära sig to cook italian-style. Och lära sig ett nytt språk. Jag fattar ingenting, är det här samma människa som jag kände förut? Han sa att jag lät så mogen nuförtiden haha, ska HAN säga! Jag har beställt en parfym via internet, är så himla spännande! Finns inte att få tag på här hemma, så jag tänkte att va fan, internet är ju framtiden! (haha, nej så tänkte jag inte som ni förstår, men vad gör man då när den inte finns att få tag på nånannanstans?!) Inom 7-10 dagar skulle den komma, jippihooo!PS Kolla in detta om ni vill ha er ett gott skratt!

Av Annica - 28 oktober 2006 08:19

Mkt snabbt inlägg nu, blir bara så konfunderad över hur bloggagratis räknar. När jag kollar på antalet unika besökare för idag så står det nio st. När jag kollar per timme och räknar från midnatt så blir det plötsligt 28 stycken! What?! Jag hänger iaf inte med. Men nu har jag inte tid att skriva, ska till Sthlm snartTREVLIG HELG ALLA GULLIGA SOM LÄSER!

Av Annica - 27 oktober 2006 22:42

Vad är det för fel på svenska folket? HUR kan man rösta ut Linda? Jag tyckte hennes tappning av "heroes" var GRYM! Snudd på bättre än Bowie himself om jag ska vara ärlig. Däremot tyckte jag inte att Johan eller Cissi var ngt vidare. Jag är mycket besviken. Var det för att folk inte kände igen låten tro, eller är det jag som är totalt tondöv och inte fattar att hon var sämre än t ex Johan?

Av Annica - 27 oktober 2006 11:59

Hade en mycket busy dag igår. Träffade Emilie på stan vid 12 för att luncha och sedan gå till Dag H o plugga. Vid tre var jag tvungen att gå till Ackis för att ge blod. Jag trodde att jag hade kunnat göra det på morgonen, men just på torsdagar öppnar de inte förrän tolv typiskt nog. Det regnade rätt mycket, och jag var rejält blöt när jag kom fram! Eftersom det var första gången för mig så fick jag en massa grejer; en pin som såg ut som en bloddroppe, en tröja och lite broschyrer. Tjejen i receptionen sa att de älskade sådana som mig, för jag hade en blodgrupp som kunde ge blod till alla människor! Noll minus hette den. Dock kan jag inte få utav alla, tyvärr. Sedan var det bara att hoppa upp i stolen, och kavla upp ärmarna. Jag trodde det skulle göra ondare än det gjorde. Det stack såklart till när hon stoppade in nålen, men när den väl satt där så kändes det i princip ingenting. Så jag låg o kikade på påsen som dom fyllde, det var en ganska spännande upplevelse faktiskt! Fick även med mig järntabletter hem. Sköterskan sa att man kunde antingen bli väldigt hård eller väldigt lös i magen av dessa. Vad fint, I can't wait.(Hämtat fr Aftonbladet)Blodgrupp 0 – Mår bra av köttPersoner med blodgrupp 0 har stark matsmältning och immunförsvar och mår bra av intensiv fysisk motion.Lämplig mat: Nötkött Lamm Vilt Kallvattenfisk Olivolja Broccoli Vitlök, lök Kålrot Palsternacka Katrinplommon Nästan all frukt Bästa dryck är kolsyrat mineralvatten. Undvik: Mjölkprodukter Vete Majs Bönor Bacon Rökt lax Inlagd sill Cornflakes Havregryn Avokado Oliver Vitkål Potatis Svamp Te och kaffe (både med och utan koffein). Vad smidigt av mig att jag äter nästan mest av det som jag bör undvika. Extra bra att jag även kör intensiv fysisk motion flera gånger i veckan....... Hm, man kanske ska lägga om sina vanor?!!!Blodgrupp 0 (Hämtat härifrån)Personer med blodgrupp 0 brukar vara ledande gruppmänniskor, och tar det som sin uppgift att skapa harmoni i gruppen. Man anser att den typiska blodgrupp 0- aren tar allvarligheter med en klackspark, är lugna och bekymmerslösa. De har ett stort hjärta och är synnerligen generösa. Blodgrupp 0-personer älskas av alla. Överraskande nog så kan de ha en envis och viljestark sida, och de har sina åsikter om saker och ting även om de inte dryftas öppet. Å andra sidan så är de flexibla och kan acceptera nyheter utan problem. De influeras lätt av andra personer eller av vad de ser i media. De verkar vara lugna och eftertänksamma, men ibland så dabbar de sig och gör dundertabbar. ...men å andra sidan är det därför som vi älskar dem. Sen var det hem i ilfart, för jag skulle träffa Daniel kl 18.15 på stan. Så hem o piffa upp sig lite, och sedan raskt ner på stan igen. Vi gick på VG och käkade, det var mycket trevligt! Jag träffade en gammal kursare som jobbade där, mkt trevligt! Vid typ åtta begav vi oss till Katalin. Fick himla bra platser, ganska nära scen. För"band" till Ron var en tjej som hette Dawn Kinnard, och både Daniel och jag blev jättekära i henne. Hon sjöng så fantastiskt och var jättesöt. Så vi pratade lite med henne och Daniel köpte hennes skiva. Hon sa att det inte alls var så glamoröst som man kunde tro att vara ute o turnera "It's only gas stations and more gas stations" sa hon :)Sen kom Ron ut, och han var verkligen hur härlig som helst. Verkade väldigt laid-back och helt obrydd över att han spelade fel ibland. Småpratade lite med oss, och kläckte ur sig lite småroliga kommentarer. En mycket bra spelning! Yep, det var det! Hoppas det är någon mer bra konsert snart som man kan besöka. Himla trevlig höstaktivitet att springa på Katalin :)

Av Annica - 25 oktober 2006 17:45

Oj vad trött jag är. Har varit hektiskt idag o igår. Jobbade igår mellan 7-16, och hade kanske totalt sovit 4h på natten. Var så orolig att jag skulle försova mig, så jag vaknade stup i kvarten. Dock var jag inte så trött under dagen som jag förutspått. Men det regnade ju så förbenat så man blev blöt in på bara kroppen! Såg ut som ett spöke med all mascara som runnit, så de fick sig ett gott skratt på jobbet när jag kom tillbaka vid passets slut haha! När jag cyklade hem så blev jag nersplashad av två bilar på rad, á la Bridget Jones om ni vet vilken scen jag menar. Men då skulle jag ju ändå hem, så jag brydde mig inte så mycket.På kvällen hade vi klassfest, jag och Calle o Knutte. Det var supertrevligt!!! Vi gick till Williams som ligger vid Kåren typ. Jag har aldrig vart där, men alltid tänkt att jag skulle vilja :) Så nu blev det av. De hade jättebra humor de där killarna! Jag trodde att jag skulle kunna gå hem efter en öl eller två, runt nio halv tio typ, men jag tror vi stannade till tolv, så det var ju ett gott betyg :) Bestämde att detta gör vi om om en månad. Yes!Idag har jag varit i Sthlm. Min handledare hämtade upp mig vid Statoil kl nio imorse, och så begav vi oss mot Centrum för Näringslivsforskning som det hette. Var ju himla gulligt av honom att följa med idag! Tur också, för det var inte som ett vanligt arkiv. (Eller vad fan vet jag, jag har ju bara varit på Riksarkivet tidigare!) Men detta var mer som ett litet rum bara, och det var bara vi och en tjej till som var där. Min handledare var tjenis med alla som jobbade där, och jag kände att jag var i goda händer! Vi kommer väldigt bra överens, och tur är ju det! Hittade lite matnyttig information, och det är rätt spännande. Tyck att jag är mossig om ni vill, men jag tycker det är roligt att kolla i gamla protokoll haha. Känns skönt att ha kommit igång "på riktigt". Nu är jag hemma igen och mkt sömnig. Skulle slockna direkt om jag lade mig ner.Imorgon ska jag lämna blod för första gången, känns väldigt spännande! Fick ett mail där de bad mig komma den 26e, så då är det väl bara att kvista dit då! Känns som att man gör något nyttigt. Jag känner mig ibland så dålig på att hjälpa mina medmänniskor, så det är kul att känna att man gör ngt. Jo just det ja, jag gav ju pengar till mannen som står på station och samlar till de hemlösa. Han verkade riktigt härlig, och önskade mig en trevlig kväll. Hoppas verkligen att han också får det. En varm, härlig kväll inomhus nerbäddad under ett fluffigt duntäcke!

Av Annica - 23 oktober 2006 18:14

Begav mig ner på stan för att plugga o kopiera lite papper. Hade för en gångs skull en "good-hair-day" och tänkte att jag skulle passa på att ta kort till körkortet, eftersom det fortfarande inte blivit av. Nej, men tro på fan då att automaten är avstängd! Det är den enda kortautomaten som jag vet här i stan, den i St Per alltså. Någon Uppsalabo som kan tipsa om någon annan? Gick sedan till Dag H och var flitig. Tog kopia på en bok som jag måste återlämna till Carolina. Så jag gick dit sedan för att returnera denna, men då hade ju smarto no 1 glömt den i kopieringsrummet på Dag H, så blev jag sur o sket i att hämta den o knata upp för Carolinabacken ännu en gång! Tänkte också att jag skulle gå in på GH för att fixa mitt nationsleg, så jag svänger in på Trädgårdsgatan och kommer på.... DAMN, man skulle ju ha med sig antagningsbeviset. Så det var mkt som förblev ogjort idag som ni märker.Köpte en mjölk på ICA. Vet ni vad en laktosfri mjölk går lös på? Det ska jag berätta för er. På Willys, där jag normalt handlar, kostar den 17.90 kr. På ICA kostar den 19.90 Är det inte hutlöst så säg?! Men det är ju iofs bra att det öht finns alternativ till den vanliga mjölken.Måste bara redogöra för en liten del av en konversation jag hörde utanför Värmlands idag. En pojke på ca 15 år står och bråkar med sina föräldrar. Mamman (uppgivet): Men det spelar väl ingen roll....?Sonen (med hög, arg stämma): Det spelar väl en jävla roll, jag har mina juridiska rättigheter!!!Vem pratade så när man var 15? Inte jag iallafall.

Av Annica - 23 oktober 2006 10:46

Sådär, nu har jag lite tid att skriva igen, har varit en halvhektisk helg (på ett positivt sätt!).I lördags mitt på dagen kom mamma hit, och hon och jag och Faster Kerstin åkte till IKEA för att kolla på lite födelsedagspresenter till mig :)Hittade lite diverse olika grejer, som man alltid gör på IKEA....., bl a en kökslampa (en helt vanlig plåtfärgad sak, men jag tyckte om den), en ram till min Stefan Sundström-affisch, samt en hurts till mitt skrivbord (som fortfarande inte är helt monterad. Mor gjorde det mesta på den igår, men jag ska avsluta't idag tänkte jag). Utöver detta köpte man ju på sig lite ljusstakar och annat skrafs!Det var meningen att jag skulle gå på partaj hos Dannyboy på lördagskvällen, men mors lördagsplaner hade gått i stöpet, så hon stannade hos mig istället. Vi gick o åt födelsedagsmiddag på Lingon, mums mums!! Jag åt lamm och nån potatiskompott av ngt slag, och mor åt nån fiskbit med nån palsternackskräm tror jag. Ja vad det än var så var det väldigt gott iallafall! Lamm är mitt senaste påfund inom mat. Har verkligen inte gillat det förut, but now I'm getting there :) Gick på Fredmans o drack ett glas vin efteråt innan vi gick hem o sov.Igår var det söndag som bekant, och jag skulle ha "tantkalas" här hemma. Bakade smörgåstårta (som var sjukt god!) o fixade o donade. Som jag skrev vart vi lite oense, mor o jag, men det är sedan länge glömt nu. Vid fyra poppade de förbi; Faster Kerstin, Elisabet och Margareta. Och vi åt o drack, och vi drack o åt och det var rätt mysigt o trevligt!Idag ska jag ta igen en massa plugg, som jag blankt ignorerat sedan i torsdags...... wooops! Eventuellt ska vi ha klassfest (hehe, vi är 3 st i klassen..) ikväll, men jag har inte hört ngt, så jag vet inte om det blir av! På ett vis hoppas jag att det inte blir nåt, för jag ska upp i ottan o jobba imorgon och vill helst inte ha varit ute o slarvat kvällen innan.

Ovido - Quiz & Flashcards