Alla inlägg under maj 2007

Av Annica - 31 maj 2007 20:48

Imorgon är det Dagen D. Eller dagen O kanske. O som i Opponering.

Jag är så sjukt nervös. Jag hatar att prata inför grupp, jag hatar att försvara en uppsats som jag inte vet om den är bra eller inte. Om man grinar nu, hur fan kommer det då gå i skolan imorgon? Jag vill så gärna klara det galant, men jag vet att jag kommer känna mig sämst och oduglig. Februari all over again liksom. (Ni minns väl att det gick åt helvete på min förra opponering?) Jag är faktiskt rädd för imorgon. Rädd för att jag ska få tunghäfta. Rädd för att börja grina. Rädd för att bli underkänd.

När blev jag sån här? När jag upptäckte att jag aldrig var nån stjärna i skolan, att man lär plugga hårt som fan jämt, och ändå så resulterar det nästan alltid i "bara" godkänd. Fy fan, jag vill också vara smart!!! Jag vill också vara självsäker och ta lätt på såna här saker.

Av Annica - 31 maj 2007 13:14

Jippiho! Fick en check av det engelska skattekontoret idag! Får tillbaka mer än jag trodde, så lyckan är total! (Materialist - javisst....)

Hoppas bara nu att Swedbank kan lösa ut den... tydligen kunde inte Inland Revenue betala in pengar på mitt IBAN-konto, trots att jag skickat dem alla uppgifter, så det blev checkvarianten även denna gång. Bävar lite inför bankbesöket, men tills dess så vill jag suga lite på karamellen!

Av Annica - 30 maj 2007 00:39

Hehe roliga googlingar för att hitta hit;


1) Beskrivning stickade tofflor


och


2) Hånglade i Hedesunda


Ikväll har jag varit på fest hos Anna i klassen, blev ganska lugnt. Igår var jag i Stockholm och hade det gott, jag vill flytta dit till mina gulliga babes!!!


PS kolla vilken snygg tröja jag köpte idag; 50 spänn på Holmlunds, riktig Bojan-style!!!! ;)


PS2) Vet ni vad den där muskeln i halsen heter? Sternokleidomastoideus. Det har jag av nån knäpp anledning kunnat sedan jag var typ 10 år, det var jag och Märit som höll på och lärde oss sånt onödigt vetande, som hänger med än idag! hehe

Av Annica - 28 maj 2007 07:13

Eh... jag gjorde en liten missbedömning kan man säga! Jag har just precis skrivit färdigt! Satt hela jäkla natten! Var sjukt trött vid tre och vid typ sex, men sen tänkte jag att det är lika bra att jag gör klart allt på samma gång istället för att sova och kanske ha stora problem att få igång hjärnkontoret igen när man vaknar! (Inte för att det är på topp nu direkt heller, jag känner mig helt borta) Men jag säger att det var en jäkla tur att jag inte gjorde som jag först tänkt göra, dvs kliva upp kl nio och göra klart för jag svär den där jäkla käll- och litteraturförteckningen tog säkert 1½ timme att göra! Herre min je.

Ja, nu lär jag ju inte gå o sova, då kommer jag ju aldrig upp! Får gå o sätta mig vid nyhetsmorgon och sen knalla ner på biblan och skriva ut allt och lämna in! Tanken var att jag skulle till Sthlm i eftermiddag, men vi får se om jag orkar.

Av Annica - 28 maj 2007 02:59

Motherfucker vad jag är trött nu!! Jag vet inte längre vad jag skriver, och det suger som fan, för tänk om jag messar upp slutsatserna för att jag inte orkar tänka. Det känns som att jag skriver vad som helst snart så att jag kan fylla upp sidorna och bli färdig! Eller ja, fyllt upp sidorna har jag ju redan gjort, men jag kan för fan inte ha en slutsats o sammanfattning på mindre än två sidor liksom, jag måste skriva mycket mer. Kommer inte sova många timmar, lär upp imorgon o göra resten. Jag gör färdigt slutsatsen ikväll sen orkar jag faktiskt inte mer!

Här har man haft sen slutet på mars på sig, och så sitter jag här kvällen innan inlämning och sliter mitt hår. Vilken jävla amatör man är va! Jag tar tillbaka det där om att jag har studieteknik eller hur jag nu valde att berömma mig själv för några dagar sen.

Av Annica - 27 maj 2007 20:43

Åh fy fan vad det inte går bra för mig!

Det är nu 15 timmar & 15 minuter tills inlämning, gaaah!!!

Jag har ingen innehållsförteckning, ingen inledning, ingen slutsats, ingen sammanfattning och ingen källförteckning. Dessutom är jag redan på s 26 och den skulle vara mellan 25-30, dvs problems!!


Utöver detta så är jag jävligt sur, disträ, trött och irriterad och har ont i hjärtat. Kan man fördricka sig på vatten förresten? Jag har druckit och druckit och undrar om trycket över bröstet beror på detta kanske. Blä, jag vill vara färdig NU.


Jag har ingen aning om vad jag har skrivit, minns ej vad jag ställde för frågor så jag vet inte om jag besvarat dem, och urk! ta mig härifrån!

Undrar om jag ska gå till macken och köpa nån form av snacks. Har inte ätit nån mat idag förutom lite spenatsoppa på eftermiddagen. Kan vara därför mitt humör tryter också kanske.


Nåväl, I'm outta here! Kanske återkommer o gnäller sen. Det här är den sista uppsats jag någonsin tänker skriva! I was not made to do this shit.

Av Annica - 27 maj 2007 11:52

Det är ju synd och skam att behöva sitta inomhus en sån här fantastiskt fin dag! Fy sjutton, jag undrar om jag kommer överleva, jag har så sjukt mycket att göra idag! Ingen rast ingen ro, men sen är det tammetusan över!


Kan som en liten parentes påpeka att så fort jag skrivit gårdagens inlägg så hängde sig min dator.... Den var visst inte på min sida trots allt! :/

Av Annica - 26 maj 2007 17:40

Det är helt fantastiskt att min dator just i dagarna funkar bättre än den gjort på flera månader! Jag kan knappt minnas sist jag t ex kunde öppna en pdf-fil utan att datorn hängde sig, men nu när det är riktigt viktigt att man har en dator som inte lägger av - då funkar det att öppna filer! Jäkligt konstigt, men jag är tacksam för varje minut jag slipper starta om!

Och att jag kan öppna filer betyder sjukt mycket nu, för annars skulle jag bli tvungen att hasta ner på biblioteket, och det finns liksom inte riktigt tid till det...

Snart är det måndag och då är det inlämning, u n d e r b a r t !!! Ska bara överleva morgondagen först, men det ska nog gå bra! Jag har aldrig nånsin varit vid så gott mod två dagar innan inlämning förr! Och jag är i tid! Det har tammetusan aldrig hänt heller... shit jag börjar kanske lära mig hur man pluggar, och nu ska man sluta. Ödets ironi, men jag kan leva med det!

Ovido - Quiz & Flashcards