Alla inlägg under juli 2007

Av Annica - 27 juli 2007 16:55

Vad fint, nu är jag spärrad för ytterligare lån på uppsala universitetsbibliotek, för att jag inte kunnat återlämna en bok som jag fick krav på för en vecka sedan. Lite hårt kan man tycka. När skulle jag åkt till Uppsala, undrar jag?

Hoppas man inte ska plugga mer då, då blir det kärvt :)

Av Annica - 27 juli 2007 16:11

Åh Gud, så torr bloggen min har blivit! Men jag har liksom inte mycket att berätta för er, jag jobbar o jobbar! Var på Brända igår o drack öl med Anders, Ante, Helen o Jessica men annars är det inte myche som hänt!

Jobbar i helgen i Uppsala, så jag åker nog ner strax. Emilie kunde inte umgås ikväll o då kände jag att nä, jag tror jag kör en hemmakväll med bara mig själv som sällskap! Hyr en film eller nåt o käkar chips, det blir så skönt!

Jag trivs skitbra på Gävlejobbet, nu har halva tiden gått :( Måste fixa nytt jobb till hösten!

Idag är sista svarsdag för kursen jag kom in på, kanske ska ta tag i det där så att man har en back-up. (Men jag tänker inte plugga, så what's the point -egentligen?)


Sköt om er allihopa, puss o kram! Brännboll nästa vecka, vilka är på?

Av Annica - 19 juli 2007 20:59

Har ni sett "How to find a husband" på femman? Det tycker jag är roligt, gillar tjejen skarpt! Hon verkar jätterolig, konstigt att hon är singel. Sjukt snygg dessutom. Men vad svårt det lär vara att dejta när man konstant har en kameraman bakom varje axel!

Av Annica - 18 juli 2007 17:11

Jag är riktigt trött faktiskt. Jobbigt att jobba varannan helg uppå det andra jobbet. Och så är det jobbigt att ha flyttat hem till mamma när man snart fyller 25. Annars är allt kanon, trivs jättebra på jobbet, och arbetsuppgifterna/ansvaret ökar för varje dag! Ska söka alla utannonserade tjänster på intranätet så kanske man kan få fast anställning någonstans till hösten!

Har kommit in på Data- och systemvetenskap men jag kommer inte få något csn, så då kan man ju inte plugga (för nej, jag tänker inte försörja mig på hemtjänsten i höst, det är uteslutet)


Snart kommer Linda hit. Hon ville öla på Brända, men jag sa bestämt nej! Vill bara sitta i soffan o kolla på tv. Och skvallra lite såklart! :)

Av Annica - 12 juli 2007 20:18

Jag måste be om ursäkt för att jag blivit så torr på bloggfronten! Men jag fattar inte hur folk som jobbar heltid hinner blogga? Man känner ju inte för att kasta sig över datorn efter att man jobbat hela dagen direkt!

Så bloggeran är nog över, I'm afraid. Ingen idé att kika in här mer. Tack för den här tiden osv. ;)


Näää jag kommer nog att kika in här lite mer, men jag tänkte bara göra er medvetna på att ni kanske borde göra annat med er tid!


För övrigt så är ju T9 som det är! Som t ex tycker att man, istället för att skriva ICA Maxi, ska skriva ICA Nazi..............


Right. Ses senare!

Av Annica - 10 juli 2007 19:40

Buuhuu! Så tråkigt att alla gulliga vikarier på hemtjänsten har två personalfester inom loppet av 1½ vecka. Svårt att gå på fest i Uppsala och sedan upp och jobba i Gävle tidigt nästa dag... åhhh det är riktigt ledsamt faktiskt, jag hade verkligen sett fram emot de roliga stunder vi skulle ha ihop i sommar. Men nu har jag ju prioriterat detta jobbet, och är sjukt glad för det!! Plus att jag får ju träffa sötisarna på hemtjänsten när jag jobbar i helgen. Men ändå!

Av Annica - 8 juli 2007 13:18

I fredags mådde jag jätteilla. Kräktes på morgonen men gick och jobbade ändå. Sen hade jag huvudvärk precis hela dagen och när jag kom hem så kom illamåendet tillbaka. Hade dock bestämt med Stina att vi skulle ses i Uppsala, och detta var tvungen att ske DÅ och ingen annan dag, för vi har kommit fram till att nästa gång vi kan ses förmodligen är i september.

Så jag satte mig i bilen.

Satt och kontrollerade min andning för att jag inte skulle kräkas. Övervägde om jag skulle ringa och säga att jag inte kan ta mig ner, men sen tog jag mig i kragen och bestämde att Nu Åker Jag! Vilken pärs. Träffade gullstina på station i Uppsala och vi gick till Katalin och käkade o drack lite vin. Härligt att bli uppdaterade på varandras liv! Men efter två timmar pallade inte jag att vara kvar. Jag var helt färdig i kroppen och huvuvärken vägrade ge sig av. Vi bröt upp och jag gick hem om sov i elva timmar.


Ägnade lördagen åt att städa badrummet och vattna blommorna innan det var dags att återvända till Gävle. Mådde bra igen, det var bara en en-dags-sjukdom! Har fått min uppsats hemskickad med kommentarer.

Jag har aldrig under mina 3½ år som student blivit så sågad som jag blev på denna. Jag läste lärarens kommentarer, suckade och lade undan bedömningen. Jag tänker aldrig mer läsa det där, jag känner inget behov av att utföra självplågeri. Hon kan glömma att jag tänker komplettera med 10 sidor som hon tyckte, det finns inte en chans i helvetet.

Fint avslut på studierna detta, verkligen. Och jag måste bara undra varför de släpper igenom underkända uppsatser till opponeringen. Jag satt där och skulle försvara en uppsats som inte ens var godkänd. Surt som fan. Men nu glömmer vi det här.


Igårkväll gick jag, Anders, Emelie, Jenny, Märit och Jonas på Sun City. Var en trevlig utekväll! Träffade gamla bekanta och hade det gott! Avslutade med en korv med strips på Södergrillen.


Imorgon börjar vecka nummer två på nya jobbet. Nu förväntas vi kunna en del, kommer förmodligen att få jobba utan handledning imorgon, det blir spännande!


För övrigt är jag glad och lite pirrig i magen!



Av Annica - 5 juli 2007 18:46

Vilket toppenkul jobb!! Vad gör det att man jobbar mellan 8-17 eller som idag 8-18 när tiden bara flyger iväg?! This is my shit, så känns det!

Skrattade så sjukt mycket idag åt ett, iofs ganska trist, skämt som jag och Emma (en tjej jag gått på samma högstadie som) drog, och det livade upp ett möte så till den grad att jag inte kunde titta åt hennes håll på hela mötet för då hade jag brustit ut i ett gapskratt! Kanske inte så lyckat på ens allra första möte haha. Det låter som att jag är 15 år, men jag blev så sjukt fnittrig! Ok byeeee.....!

Ovido - Quiz & Flashcards