Alla inlägg under juni 2008

EM

Av Annica - 12 juni 2008 21:06

Vad roligt det är att EM är igång! Jag älskar fotboll, synd att ingen av mina polare verkar vara särskilt intresserad. Jo Daniel, men han bor ju inte här. Men jag håller iallafall på Holland, Sverige och Kroatien. Och hittills har ju det sett fint ut!

Holland - Italien: 3-0

Sverige - Grekland: 2-0

Kroatien - Tyskland: 2-1

Schyssta siffror!


Jag är så himla trött. Har varit lite si och så med sovandet på sista tiden och det är supermycket att göra på jobbet. Jag brukar vara bra på att koppla bort jobbet när jag är hemma, men den senaste tiden lyckas jag inte helt släppa jobbet fastän arbetsdagen är slut.

Nu har jag iallafall skrivit på en tillsvidaretjänst! Helt sjukt bra känns det, det är det bästa som kunde hända! Vad som känns surt är att de vikarier som de tar in nu får en ingångslön som är 900 kr högre än min, och det är jag som ska lära upp dem! Var finns logiken?! Men det är som de säger, kommer man in lågt från början är det fan svårt att höja sig. Men i somras när jag erbjöds jobb i två månader, inte fasiken trodde jag då att jag skulle vara kvar ett år senare! Men ingen idé att vara bitter, det är som det är.


Nu ska jag strax ner i tvättstugan och sen blir det nog sovdags. Vore skönt att komma isäng innan tio. Hej på er!

Skapa flashcards