Alla inlägg under augusti 2008

Av Annica - 29 augusti 2008 21:26

Det finns en del saker som aldrig någonsin förändras, som man alltid kan lita på! Som en snuttefilt fast för vuxna. Som piggar upp när man är nere och tröstar när allt känns grått. Jag säger inte vad det är för det är min egen hemlis. Men jag är så tacksam för att det finns något beständigt!


Av diverse anledningar sitter jag allena på fredagkvällen. Kunde varit trist, men idag har varit så inåthelvete hektisk så jag är glad att kunna få koppla av faktiskt.


På måndag ska jag gå på min allra första allsvenska fotbollsmatch! Ska bli riktigt skoj! GIF mot Malmö på strömvallen. Ska gå med Rikard på jobbet, bara det blir ju roligt att umgås lite privat med den härliga människan! Någon som vill gå med? Hundra spänn.

Av Annica - 24 augusti 2008 19:53

Det finns så himla mycket som jag vill göra! Jag vet inte om jag kommer hinna med allt! Tänk bara på hur många kurser det finns som man skulle kunna gå. Jag är anmäld till gitarr nu (äntligen blir det av, som jag har tjatat om detta) och funderar på att läsa arabiska igen. Lärde mig ju inte så mycket sist och tycker att jag borde ge mig på det igen. Sedan såg jag att det fanns en matlagningskurs för oss mellan 20-30 år där man fick lära sig laga tapas, sushi och meze bland annat, hur kul vore inte det? Men jag har inte fått med mig någon ännu och vill inte gå själv. 


Är väldigt ressugen nu också! Bestämde igår med Evelina att vi ska dra till östeuropa i november, typ Polen eller Tjeckien. Skulle kunna tänka mig att åka till Riga också, är inte knusslig! Nästa sommar planerar jag att åka till Ryssland. Skulle gärna åka till typ Armenien och Azerbajdzjan i samma veva. Och varför inte Uzbekistan med. Men jag vet inte hur mycket man hinner med på tre veckor som det var planerat att vi skulle vara borta. Sedan pratade jag med jossan om att flytta tillbaka till Manchester om ett par år och hon lät inte omöjlig! Jag vill ju gärna ha någon med mig dit. Man kanske kan ta tjänstledigt under ett år och åka dit och göra något helt annat. Vore helt fantastiskt!


Jag är lite sugen på att flytta också. Inom Gävle alltså, men till stan någonstans. En mysig tvåa på Staketgatan eller Valbogatan vore inte dumt! Nog för att jag trivs bra i Sätra och extra bra sedan Linda flyttade in i trappen.  


Ja, många planer nu. Det är härligt att leva!

Ovido - Quiz & Flashcards