Alla inlägg under januari 2009

Av Annica - 12 januari 2009 17:52

Dra mig baklänges! Någon har flyttat den bil som stått orörd med punkterat däck på parkeringen sedan jag flyttade in i oktober 2007! Jag blev helt fundersam och undrade vad som inte stämde in i bilden när jag kom hemkörandes efter jobbet.


I helgen var jag i Stockholm på Körslaget. Studion var mycket mindre än vad den verkar på TV. Det var kul att vara där, och anledningen var att Lindas lillebror arbetar med produktionen och hade fixat gratisbiljetter. Plus att Lindas mamma älskar Magnus Carlsson.. Själv har jag ju varit lite svag för "Snygg-Erik" när Idol begav sig, men han är lite för omanlig för mig har jag kommit fram till. Efter sändningen åkte vi till Gamla Stan och gick på en gayklubb som hette Lino. Varför finns inte sådant i Gävle? Man måste väl inte vara gay för att gå på gayklubb, men det vore skoj med något här i stan som skiljer sig från mängden! Jag träffade en kille som jag varit på kurs med för ett år sedan och vi dansade en del med honom. Otippat att jag skulle träffa någon jag kände! De stängde klockan fyra och mot bakgrund av att vi bodde ute i Solna och inte hittade så värst bra kom vi inte säng förrän vid sextiden. Men man är ju ung ;)

Av Annica - 5 januari 2009 21:55

Jag skrev dagbok varje dag när jag var yngre. Håller på och rensar i en skrubb och hittade då min dagboksgömma. Tänkte dela med mig av några tankar från den tiden...


30 juni 1998 tisdag

En mycket besviken Annica som inleder denna dagbok. England har just förlorat mot Argentina i åttondelsfinalen i fotbolls-VM. Det var jättesynd om England. Först vart David Beckham utvisad (rött kort) sedan gildes inte ett mål som de gjorde, sen vart Michael Owen sparkad i skallen och fick bäras ut på bår, fast han hämtade sig rätt fort. Och allting fick avgöras på straffar. När 4 av 5 straffar var lagda såg det fortfarande lika ut, sedan satte Argentina den sista och England missade. Alltså, det var så spännande, jag darrar fortfarande.


1 juli 1998 onsdag

Fan att England förlorade igår. Men den jävla domaren stod ju på Argentinas sida, det märktes ju lång väg! Stackars, stackars Beckham, vad var det för mening med att utvisa honom? Jo, att det blev mycket lättare för Argentina-svina. Då hoppas jag faktiskt att Brasilien vinner detta VM.


5 juli 1998 kl 22:55

Jag har tittat (igen) på matchen Argentina-England och jag tycker att Alan Shearer är jävligt snygg. Frågan är bara hur gammal han är? Han lär ju inte vara bland de yngsta iallafall. Det tror jag nog inte. Kanske han kan vara sisådär 28? Kanske. De snyggaste spelarna: Beckham, Owen, Shearer!


12 juli 1998 söndag kl 23:39

Frankrike har blivit världsmästare i fotboll. De vann med 3-0 över Brasilien!

Skapa flashcards