Direktlänk till inlägg 21 juni 2009

Irans missnöjda medborgare ger mig hopp!

Av Annica - 21 juni 2009 20:13

Det är med förfäran jag följer valet i Iran i media. Jag älskar att det iranska folket gör uppror, fan vad härligt det är med engagemang och en vägran att acceptera ett förtryck! Det är förfärligt att blod ska behöva spillas men den kämparandan som befolkningen visar upp är en vink till omvärlden att man inte tar vilken skit som helst!


Vad jag förstått så hade inte Mousavi varit en mycket bättre kandidat, men av två onda ting... Och att Ahmadinejad vunnit genom fusk gör det hela så fult, så fult. Läste att sårade människor inte vågar ta sig till sjukhus på grund av att säkerhetstjänsten håller vakt på sjukhusen och griper dem som tar sig dit! Vilket sjukt styre.


Kan FN göra något?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 17 juli 2009 18:01

Jag avskyr att vissa inte har någon arbetsmoral. Samma minut som klockan slår 16:27 då måste man lämna jobbet för annars är det världens grej för då måste man jobba ÖVER! Medans andra alltid jobbar en massa, men vad är tacken för det? Var snorförbann...

Av Annica - 29 juni 2009 16:56

Alltså vad är det som händer med folk när de får barn egentligen? Varenda kotte på Facebook ska lägga ut tusen bilder på sin unge och sedan i varenda statusuppdatering så får man redan på vad barnet har gjort. T ex fått en tand, badat, myst i solen e...

Av Annica - 26 juni 2009 16:48

Majken Jackson är död. Jag ville inte skriva ett blogginlägg om det för det gör ju alla andra, men jag kan inte låta bli. Jag är inget fan (men jag gillar en del han gjort - earthsong till exempel) men jag blir ändå ledsen över att han dött. Man ska ...

Av Annica - 24 juni 2009 19:14

Det här med musik är ju ett kapitel för sig. Jag själv brukar hitta låtar som jag lyssnar på dag ut och dag in i ett par veckors tid tills jag tröttnar på dem och nästa tar vid. Under tiden jag lyssnar på dem förstår jag inte hur jag någonsin ska kun...

Av Annica - 19 maj 2009 17:25

Jag ägnar så mycket av min tid nuförtiden till att googla om Egypten. Bloggar, faktasidor, ambassadsidor, tips, turistsidor, bilder, you name it! Har blivit som besatt och tänker att fyra månader kanske inte räcker. Tänk om jag vill stanna längre? Va...

Skapa flashcards