Alla inlägg den 18 mars 2009

Av Annica - 18 mars 2009 17:19

Alltså jag har en fågel som bor i trädet utanför mitt sovrumsfönster som jag med nöje skulle skjuta ihjäl om jag hade en bössa! Han har -till mitt stora förtret- flyttat tillbaka nu efter ett vinterhalvår i sydligare läge. Varje gryning sätter han igång och brölar, jag lovar, jag har aldrig hört en fågel låta på detta vis! Att sova med fönstret på glänt är inte att tänka på eftersom man då vaknar och är på dåligt humör efter att in i det sista ha försökt stänga ute hans s k "sång". Vad ska jag ta mig till? Såga ner trädet? (Det är en stor tall på allmän, eller iallafall inte min privata, mark) Pröva slangbella-varianten? Öronproppar? Lära mig leva med det? Sova med stängt fönster fastän det är vår och härligt?

Ovido - Quiz & Flashcards