Alla inlägg den 28 januari 2008

Av Annica - 28 januari 2008 18:38

Då ska vi se.

I lördags åkte jag till Söderhamn och hälsade på världens gulligaste och finaste farmor. Jag har inte varit där sedan hennes födelsedag i april, något som jag haft ett sjuhelsikes dåligt samvete över. Men nu var jag där i några timmar och det känns jättebra. Ska bli bättre på att hälsa på henne. Hur trist tror ni inte att det är att vara gammal och bunden till sitt hem, och ens barnbarn inte bemödar sig med att komma på besök? Nej fy, jag ska verkligen ändra mig! Passade också på att åka till kyrkogården, för det var min pappas födelsedag. Men det var så himla oupplyst och kallt där, nästan lite kusligt faktiskt, så jag stannade inte länge.


På lördagskvällen hade Emma som jag jobbar med fest, och vilket fylleslag det blev. Man kunde inte tro att festfolket hade en medelålder på typ 26, men så var det.. Vi drack vin och timmarna förflöt, och innan vi åkte in till stan avslutade vi med att skaka rumpa till "vi kan vinna vi vill och vi ska, vi ska vinna idag! H-o-c-k-e-y hockey! okej nu tar vi dem nu tar vi dem", ja ni vet vilken jag menar :) Hemskt kul var det iallafall.

Väl inne på Heartan fortsatte alkoholkonsumtionen och jag blev bjuden på den äckligaste shoten i mannaminne, nämligen en Fisherman's Friend-shot. Huva, vad vad vidrig den var.

Blev alldeles betagen av en man i garderobskön, och nu väntar jag på telefonsamtal... :) Få se huruvida fem-i-tvåragget behagar höra av sig eller inte. Man är ju rätt härdad vid det här laget, och lite så där lagom cynisk, så jag har egentligen inga förhoppningar om den saken.


Igår skulle jag i godan ro inhandla scart-sladden till DVD:n, då det visar sig att jag inte hade mitt eget bankkort i plånkan, utan ett tillhörande en Nathalie. Personalen i baren på krogen hade alltså givit tillbaka fel bankkort till mig, och jag blev lite smått panikslagen. Eller mest matt faktiskt. Jag tackar gud för eniro, för jag lyckades spåra upp den här tjejen som av en slump befann sig på stan även hon. Så vi mötte upp och hon fick tillbaka sitt kort, som hon dock hade hunnit spärra. Vad gäller mitt kort så hade bankomaten käkat upp det när hon tryckt in fel kod i tron att det var hennes. Så kan det gå. Jag har köpt drinkar med hennes kort och hon har varit på McDonalds med mitt, man kan tycka att personalen borde vara lite mer uppmärksam på att det är rätt person som handlar med kontokorten. Nu var det ju ingen fara eftersom hon och jag kan göra upp med betalningen, men det är ju omständigt och jag måste invänta mitt nya kort och är ekonomiskt handikappad tills det kommer. (Det positiva är dock att magnetremsan på mitt gamla kort sjöng på sista versen, och jag skulle ända behövt skaffa ett nytt inom en snar framtid)


Sedan gick jag och Linda hem till mig och sedan till hennes mormors ålderdomshem för att titta till henne lite. (Appropå det här med att ta hand om sina gamlingar!) Vi avslutade dagen med att för sjuttielfte gången i våra liv kolla på Dirty Dancing.


Idag jobb som vanligt. Inget spektakulärt har hänt. Försöker koppla in telefonen men jag blir bara på dåligt humör för jag kan inte det här med teknik, och när man har ip-telefoni som jag nu skaffat så är det fan inte bara att sätta in kontakten i jacket, som man hade kunnat hoppas på.

Ovido - Quiz & Flashcards