Alla inlägg den 4 juni 2007

Av Annica - 4 juni 2007 22:54

Har visst halkat efter lite i bloggandet! Det kan bero på något av följande alternativ;

a) Jag har blivit medlem på Facebook

b) Jag har varit för lat för att skriva

c) Jag har upptäckt att jag har ett liv bortom skrivbordet!


I helgen var det holabaloo!!

Åkte ner till Stockholm på fredagseftermiddagen och mötte upp Anna och Stina. Vi gick en shoppingrunda, men jag fann inget kul :/ Sen träffade vi Johan och vi gick till ett ställe som hette Snaps och låg på Medborgarplatsen och sen till nåt ställe som hette Metro. Det var en himla trevlig kväll med några guldkorn till kompisar som jag lyckats skaffa ;)


Lördagen blev en prövning kan man säga. Mediaempire-båten skulle sjösättas. För att göra en lång historia kort;

1) Johan åker tidigt till Uppsala o hämtar båten o Nicke

2) De kommer till Sthlm typ 12 eftersom de inte fick köra båtfan fortare än i 30 då trailern saknade bromsar

3) Jag väntar vid båthamnen

4) Båten sjösätts

5) Båten sprutar ut vatten - bottenpluggen saknas!!

6) Vi tar upp båten men hittar inte pluggen

7) M h a telefon lokaliserar vi pluggen i en jävla bokhylla i Knivsta!

8) Nicke åker till Knivsta o hämtar den, medans Johan o jag ligger på bryggan o har det gott :)

9) Nicke kommer med pluggen och båten sjösätts ännu en gång

10) Nicke åker till Uppsala med trailern (jäkla åkande) medans jag och Johan drog ut på böljan den blå!!


Stockholm är riktigt fint! Och det var en kanondag för sjöaktiviteter. Så vi åkte omkring tills kvällningen, då det blev lite fest! En mycket trevlig dag trots båtäventyret!


Pluggade några timmar på söndagen när Johan jobbade, sen gick vi och åt pizza och solade med Helen!


Idag opponerade jag och det gick mycket bra tycker jag! Sen har jag jobbat på eftermiddagen/kvällen. Det kommer bli en sjukt kul jobbsommar för det är kanontrevligt folk som jobbar där! Träffade en kille idag som jag aldrig mött förut men vi klaffade jättefint och han sa att han t o m kanske skulle försöka byta en grej så att vi skulle få gå ihop på nån utbildningsdag! Kul va, när man connectar så bra!


Nu är jag jättetrött, har inte sovit bra på två nätter.


Nu har jag sommarlov!! Och skolan är SLUT!

Ovido - Quiz & Flashcards