Alla inlägg den 13 juni 2007

Av Annica - 13 juni 2007 12:49

Jaha hörrni... vart börjar man?


I fredags åkte jag ner till Stockholm för att hänga med Steve och hans kompisar. De kom inte till Sverige förrän vid fyra dock, så jag hängde med Jossan ett tag först! Gick och käkade på Kulturhusets tak och spanade på alla flak med studenter som tjoade i rondellen vid Plattan. Oj vilka rysningar man fick (trots 30 graders värme) när man tänker tillbaka på den underbara studenten!!!


På eftermiddagen sen mötte jag upp pojkarna på station och det var så roligt att träffas igen, och alla Steves kompisar var himla trevliga (och snygga, men det hör inte hit egentligen) och vi åkte sedan i samlad tropp mot Scandic hotel i Alvik där de skulle bo. Jag guidade och kände mig duktig, trots att allt jag gjorde var att peka ut Alvik på tunnelbanelinjen...


Väl framme stupade tre av fyra pojkar ner i sina sängar, totalt utmattade efter gårdagens party i Tallin. Jag och en som hette Tom gick istället ner i hotellobbyn och drack öl och pratade -skitkul med nya bekantskaper! Efter någon timme kom en o en av resterande karlar ner och vi begav oss in mot stan.


Stopp ett var i Gamla Stan på någon irländsk pub, där en av killarna skulle möta upp en bekant. Så vi stod där och snackade i någon timme eller två innan vi gick vidare mot Debaser. Det var en toppenkväll! (Förutom att Debasers rödvin smakade så illa att jag inte kunde dricka upp det -då är det illa!) Jag sov sedan också ute i Alvik. Tanken var att jag skulle åkt hem med sista tåget, men det gick redan klockan tolv typ och då hade ju festen bara just börjat!


Dagen efter var jag sjukt slö och trött, och inte blev det bättre av att jag tänkte på att jag måste skynda hem till Uppsala, nyktra till fort som fan och sedan köra i den obeskrivliga hettan upp till Hedesunda där det vankades nytt partaj. Vid typ tre lyckades jag komma hem, svettig och dan, och allt jag ville göra var att kasta mig i sängen och sova i 15 timmar. Nu var inte det ett alternativ, utan jag fick duscha, äta, packa och bege mig. Vid typ fem kände jag mig körklar och hit the road.


Jag var bland de sista att anlända till familjen L's stuga. Alla hade korkat upp och satt och myste i solen. Sen var det party in på småtimmarna, med grillning, volleyboll, Marcus suspekta lek, och Anders obligatoriska fråga "Vill du ha en Jäger?".....  En mycket trevlig kväll!!!


Dagen efter (i söndags alltså) mådde jag över förväntan och njöt i fulla drag av solen och värmen! Alla var kvar länge, och vi badade och hade det gott! Jag prövade åka jetski men föll av efter tio meter och sen var det inget roligt längre....! Många andra åkte dock för fulla muggar och jag nöjde mig med att bara se på i fortsättningen.


Jag älskar alla mina härliga vänner, tusen tack för att man får hänga med på så mycket tok, ni vet att jag tycker ni är underbara!!!


Lite bilder:

1) Sjukt mycket mygg!!!! And they love me..

2) ...men vad gör det när man sitter i sån här underbar miljö?

3) Roomservice kom förbi och byggde lite. Haha nej jag skoja, men en ur produktionen kom dit, dock utan J+M

4) Mmmm va' gott med grillat!!

5) Volleyboll för hela slanten!

6) Jetski för de som kan :)





Ovido - Quiz & Flashcards