Alla inlägg den 25 juni 2007

Av Annica - 25 juni 2007 14:43

Tänk att jag har en massa läsare fast jag inte skrivit på typ en vecka, jätteskoj! Har varit i stugan o haft det gott, men nu är jag åter i civilisationen.


Onsdag

Fick besök av våra gamla grannar från där jag växte upp. Det var omvälvande, jag har inte träffat dem på 13 år (bara pappan i familjen)! Tjejen o killen som då var fyra och sju är idag 17 och 20, inte klokt alltså! Men det var jätteroligt verkligen, och vi hade så trevligt! Jag var lite nervös innan att vi inte skulle ha något att prata om, men det var ju helt obefogat!


Torsdag

Satt ute och solade och gjorde inget väsentligt. Mamma rensade i rabatten, jag dammsög. En lugn o skön dag! Emilie och Patrik kom upp vid 22-tiden och efter lite slösnack så gick vi och la oss.


Fredag (Midsommarafton)

Hörde på radion att det regnade typ överallt i Sverige utom hos oss! Vi tog badkläderna under armen o begav oss ner till vattnet. Dock var nog det lite i tappraste laget, för inte fan var vinden så varm när man lämnade den skyddade altanen inte! E+P var modiga och doppade sig, men jag tyckte det var jättekallt på land och kände ingen önskan att kasta mig i!

Sen hem och göra gubbröra och annat och sedan knatade vi över till familjen H's stuga några hundra meter därifrån. Sen kunde midsommarfirandet börja!! Oj, det var länge sedan jag firade så ordentligt! Det var sill, snaps, allsång, jordgubbstårta, lekar, dans runt stången och tjo o tjim! Fan jag hade jätteroligt! Mycket blandat klientel dessutom, dock inga barn eller pensionärer, utan åldersmässigt sträckte det sig kanske mellan 18-60 år, och vi var väl en 25 pers kanske. Längtar redan tills nästa år!


Bilder:

1) Utsikten från vår altan

2) Fika på densamma

3) Grillning på onsdagkvällen - jag var grillmästare, ni ser väl hur fina de är!!

4) Midsommarafton -snaps och allsångshäfte! Just här "Brevet från kolonien", men annars var det  "34:an" och "Sjösala Vals" som gick bäst hem!

5) Birgittas mugg. Min alltså. Det där var nåt slags dåligt skämt som varade kvällen ut..

6) Mmmmm... kan det bli mer midsomrigt än såhär?

7) Lisbets rebus som ingen någonsin knäckte. Inte för att någon egentligen försökte. Nån annan som kan?

8) Claes försöker få kontakt med grannarna på andra sidan tjärn (fan vad vi skrattade!), men trots armvift och rop så slutade det ändå med att man var tvungen att promenera över för att få deras uppmärksamhet!

9) Midsommardagen bjöd inte på några yviga aktiviteter. Klev upp vid fyrasnåret.. På kvällen sen spelade vi Plump (jag vann!) och Tecken (man kan säga att mitt lag vann, hehe), och sedan....

10) ...käkade vi ost och bara myste!



Ovido - Quiz & Flashcards