Direktlänk till inlägg 28 juni 2007

Omtumlande dag, minst sagt!

Av Annica - 28 juni 2007 18:12

Oj oj det är mycket nu! Fick imorse ett telefonsamtal från det här jobbet i Gävle som jag verkligen vill ha (ni som vet ni vet), där en av deras sommarvikarier som ska börja på måndag hoppat av. Inte klokt, helt stört att de då ringer mig!! Så jag fick två timmar på mig att ta mig till Gävle på intervju. Tilläggas bör att jag var nyvaken och satt o segade vid datorn. Desto mer fart på mig nu! Ringde till hemtjänsten och undrade vad de säger om jag får jobbet i Gävle, eftersom jag egentligen skulle börja där på måndag och har ett spikat schema för sommaren. Hon blev inte glad, men förstod samtidigt att jag inte kunde tacka nej till detta om jag blev erbjuden jobbet! Så vi kompromissade och jag lovar att ta alla helger här som jag bokat upp mig på och jobba i Gävle i veckorna. Det blir drygt, men så får det bli. OM jag får jobbet vill säga. Får jag det inte så sitter jag i skiten på ren svenska, för nu har hemtjänsten börjat ringa ut mina pass. Gaaahh!!

Hursomhelst så åkte jag snorfort till Gävle och hann med en minuts marginal till anställningsintervjun.. tror det gick bra, med tanke på att jag hade noll tid på att förbereda mig. Jag blev runtvisad i lokalerna och fick hälsa på folk och sådär, så jag hoppas verkligen att detta är i hamn. Ikväll eller imorgon skulle de höra av sig och meddela om jag fått jobbet eller inte. Helt sjukt stört alltså, var kom det här ifrån??!!! Åh jag vill så sjukt gärna! Hoppas hoppas hoppas. Isf börjar jag klockan åtta på måndag morgon! Och ska till Gbg imorgon tills söndag kväll, så det blir full rulle minst sagt!


På hemvägen fick jag samtal från skolan som sa att jag kommer behöva komplettera min jävla uppsats, jag blir så sjukt matt på dem. Här har jag gått och såsat i två veckor med hur mycket tid som helst för att fila på den, men NU när vi typ är inne i JULI, då hör de av sig och säger att den inte nådde måttet, så jäkla dålig stil tycker jag, särskilt som läraren sagt att vi skulle få veta hur det gått i god tid innan midsommar. Nu hinner inte jag komplettera, så är det bara. Då får det vara tills sommaren är slut, jävla skit fy fan vad detta förstör. Det betyder i klarspråk att jag fortfarande inte har någon examen att plocka ut.

Blev så upprörd över detta att när jag skulle parkera så backade jag in i en annan bil som jag tror fick ett litet märke på kofångaren, men det var litet och när jag gick ut för att hämta min bil senare så hade han åkt utan att lämna en arg lapp på vindrutan, så det var väl okej då. Men på körskolan sa de ju att man aldrig ska köra bil när man är upprörd, och det är ju tydligt det.


Nu ska jag in på nya (eventuella) jobbets hemsida och läsa på så att man har nån som helst susning på måndag.

Tänk om jag inte får det, då är jag helt jävla körd. Seriöst, då blir det inte roligt. Då har jag plötsligt INGET jobb, från att imorse haft två. Håll alla tummar för mig!!!

 
 
Ingen bild

Bergis

29 juni 2007 06:52

Håller tummarna att du får jobbet gumman, det verkar vara nåt du verkligen vill ha. Själv sitter jag på ams.se vareviga dag och det verka vara kört för mig. Inte alls kul. Önskar nån skola kunde ringa uppp mig och säga att de vill att jag ska komma. Trist med uppsatsen, när tänkte de att du skulle hinna fixa den? Jag menar, terminen är ju slut och det finns väl inga stundeter som INTE jobbar udner sommaren? Dålig stil av dem att höra av sig så sent. Men tummen upp för jobbet. Kram

 
Ingen bild

Annica

29 juni 2007 08:59

Tack!! Ja jag hoppas verkligen att jag får det nu, de skulle ringa igårkväll eller idag... ahhh kunde inte sova igår!!! (Ska berätta sen vad det är)
Ang uppsatsen så vet jag inte hur de tänker, men det är inte första gången jag är irriterad på den där institutionen. Får väl göra färdigt den i höst då, det känns sådär halvkul :/
Trist att hänga på ams jämt o ständigt, fan det är riktigt tidskrävande att söka jobb alltså! All lycka Anna, du är så himla duktigt o social så jag tycker att de gör ett nerköp om de anställer nån annan än dig! Kram!

 
Ingen bild

E

29 juni 2007 09:36

håller tummarna tills de vitnar
ajajajaj
*hoppas*

 
Susanne

Susanne

29 juni 2007 14:23

jag hoppas du får jobbet! och om du får det, då får du ta och berätta vad för jobb det är!!

http://smilesuss.bloggagratis.se

 
Ingen bild

alvias

1 juli 2007 00:21

ååå... jag håller tummarna!!! Eller tummen. Har lärt mig att man ska hålla en tumme, annars går turen ut genom den andre. :) Känns lite stressande att inte veta. Skulle vara skit nervös. Hoppas verkligen! och uppsatsen klarar du fint. Snart har du din examen i din hand!

 
Ingen bild

annica

2 juli 2007 17:03

Susanne o Kaisa - Taaaack!! Jag fick det!!! Det är på en myndighet i Gävle, toppenroligt faktiskt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 17 juli 2009 18:01

Jag avskyr att vissa inte har någon arbetsmoral. Samma minut som klockan slår 16:27 då måste man lämna jobbet för annars är det världens grej för då måste man jobba ÖVER! Medans andra alltid jobbar en massa, men vad är tacken för det? Var snorförbann...

Av Annica - 29 juni 2009 16:56

Alltså vad är det som händer med folk när de får barn egentligen? Varenda kotte på Facebook ska lägga ut tusen bilder på sin unge och sedan i varenda statusuppdatering så får man redan på vad barnet har gjort. T ex fått en tand, badat, myst i solen e...

Av Annica - 26 juni 2009 16:48

Majken Jackson är död. Jag ville inte skriva ett blogginlägg om det för det gör ju alla andra, men jag kan inte låta bli. Jag är inget fan (men jag gillar en del han gjort - earthsong till exempel) men jag blir ändå ledsen över att han dött. Man ska ...

Av Annica - 24 juni 2009 19:14

Det här med musik är ju ett kapitel för sig. Jag själv brukar hitta låtar som jag lyssnar på dag ut och dag in i ett par veckors tid tills jag tröttnar på dem och nästa tar vid. Under tiden jag lyssnar på dem förstår jag inte hur jag någonsin ska kun...

Av Annica - 21 juni 2009 20:13

Det är med förfäran jag följer valet i Iran i media. Jag älskar att det iranska folket gör uppror, fan vad härligt det är med engagemang och en vägran att acceptera ett förtryck! Det är förfärligt att blod ska behöva spillas men den kämparandan som b...

Ovido - Quiz & Flashcards