Direktlänk till inlägg 6 februari 2007

Helgupplevelser i hufvudstaden

Av Annica - 6 februari 2007 15:58

Sådär, nu känner jag att jag är rätt full av energi o ska med nöje berätta för er om helgen!Åkte ner till Stockholm i all hast i fredags eftermiddag. Jag, Emilie och Patrik var det, som skulle hem till Johan. Blöta o jävliga kom vi så småningom fram, och köpte sushi o mumsade med en kall öl........ mmm det var mysigt! (Johans nya lgh var så sjukt fin, uhuu jag vill också ha!)Rätt snart dök även Anna och Helen upp och då korkade vi upp vinet som på den gamla goda tiden ;)Framemot mitt i natten åkte vi in till stan(?) för vi skulle se en kille som Johan o Patrik känner som skulle spela på nåt ställe jag inte kommer ihåg vad det hette. Nymble? I don't know. Kom fram riktigt sent o var rädd att vi skulle missa honom, men vi hann - puh! Träffade Tomas från min gamla gymnasieklass, det var lite otippat!! Såg Fredrik Lindström irl, det tyckte jag var lite häftigt :) Jag gillar honom. Kvällen blev väldigt sen, men vad gjorde det när man fick sova hur länge man ville på lördagen. Lördag: Johan och jag tog en härlig promenad i gamla stan och längs Norra Mälarstrand(?), gud det var underbart väder och väldigt vackert! Sen var det eftermiddag o jag åt sushi igen!! Den var så gooood, sushi är underskattat som bakismat. Sen kom Anna, Peter och Helen och vi kollade film (jag ville kolla melodifestivalen men blev nedröstad..). Jag spillde massor med rödvin i Johans übersnygga tygsoffa. Trodde jag skulle dö av skam, men han behöll lugnet tack och lov! Det allra mesta gick bort efter att vi tömt hans saltförråd. Usch det var en riktigt jobbig upplevelse...Söndag: Extrem slappardag. Kollade på film all day long. Jag åkte hem vid halv åtta på kvällen. Idag har jag varit i skolan, och när jag o en tjej i klassen var på väg hem så hamnade vi mitt i ett drama! (eeh, typ..) Två polisbilar med blåljus o sirener körde upp på gågatan och ut hoppade poliser och polishundar, och så sprang de in i St Per-gallerian! Undrar vad det handlade om, jag tycker sånt är spännande! Hoppas inte någon farit illa bara...Stoppar in ett foto på vin-situationen... ni ser vad mycket det var! Tack gode gud för salt.

 
 
Helen...

Helen...

6 februari 2007 17:43

ja, men det va ju tur att det gick bort! på alla ställen med! hur gick det med dina kläder undrar jag..? jag tvättade tröjan när jag kom hem i söndags och kollade på den i morse och då va den fin igen! så ingen fara på taket där heller :)
kanske vi kan mailas de andra korten senare!? jag ska nog lägga in dem i datorn idag om jag hinner..mailar då isf!
ha en bra kväll! kram
ps. ja, jag vet att jag skulle behöva uppdatera.. men jag har inte haft tid sen jag kom hem...jag går så jäkla länge i skolan nu och så ska man hinna laga mat o varva ner med... menmen..du får se detta inlägg som en blogg ;)

http://djhelen.blogspot.com

 
Ingen bild

E

6 februari 2007 21:36

Du e la härlig du!
PUSS

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 17 juli 2009 18:01

Jag avskyr att vissa inte har någon arbetsmoral. Samma minut som klockan slår 16:27 då måste man lämna jobbet för annars är det världens grej för då måste man jobba ÖVER! Medans andra alltid jobbar en massa, men vad är tacken för det? Var snorförbann...

Av Annica - 29 juni 2009 16:56

Alltså vad är det som händer med folk när de får barn egentligen? Varenda kotte på Facebook ska lägga ut tusen bilder på sin unge och sedan i varenda statusuppdatering så får man redan på vad barnet har gjort. T ex fått en tand, badat, myst i solen e...

Av Annica - 26 juni 2009 16:48

Majken Jackson är död. Jag ville inte skriva ett blogginlägg om det för det gör ju alla andra, men jag kan inte låta bli. Jag är inget fan (men jag gillar en del han gjort - earthsong till exempel) men jag blir ändå ledsen över att han dött. Man ska ...

Av Annica - 24 juni 2009 19:14

Det här med musik är ju ett kapitel för sig. Jag själv brukar hitta låtar som jag lyssnar på dag ut och dag in i ett par veckors tid tills jag tröttnar på dem och nästa tar vid. Under tiden jag lyssnar på dem förstår jag inte hur jag någonsin ska kun...

Av Annica - 21 juni 2009 20:13

Det är med förfäran jag följer valet i Iran i media. Jag älskar att det iranska folket gör uppror, fan vad härligt det är med engagemang och en vägran att acceptera ett förtryck! Det är förfärligt att blod ska behöva spillas men den kämparandan som b...

Ovido - Quiz & Flashcards