Alla inlägg den 27 februari 2007

Av Annica - 27 februari 2007 19:19

Är trött och grinig och fattar inte texten till morgondagens seminarium. Har ungefär 19 000 sidor kvar att läsa, och alla hänvisar till olika stadgor. Yikes, jag fattar ingenting och orkar inte! Sitter bara och grämer mig över att det gick så dåligt idag. Kul att göra ett sånt dåligt sista intryck. Nu kanske de förstod att jag är en bluff, som jag sagt förut så har jag bara väntat på att bli avslöjad.

Av Annica - 27 februari 2007 16:42

Det var en väldigt jobbig opponering om någon undrar. Fan jag hatar dylika situationer! Det var jag och fem män, och allt fokus på mig. Gulp. Opponenten tog upp frågor jag inte kunde svara på. Läraren ställde mig mot väggen gällande teorianknytningen som han tyckte brast. Men vad skulle jag säga till mitt försvar? Jag har alltid tyckt att det varit svårt med teoribiten, det har varit genomgående för varje uppsats jag skrivit. Så jag svarade att "jag vet inte vad jag ska säga" och "jag förstår inte vad ni menar". Men det var ett himla ältande om min taffliga teoribit och jag kände hur jag blev allt mer förtvivlad eftersom jag inte kunde svara på deras frågor! Så småningom var två timmar av psykisk tortyr över (överdrift, men det var riktigt jobbigt) och jag skulle prata i enrum med den läraren som ska sätta betygen. Han tyckte mitt försvar av uppsatsen var dåligt. Det var det också. Han undrade om jag alltid kände att jag inte kunde stå för vad gjort, eller om det bara var i universitetssammanhang. Jag svarade då att jag känner mig underlägsen i den akademiska världen, och att jag inte riktigt hör hemma där. Sen kom tårarna. Fan jag kunde inte hålla emot. Sitta där och grina inför en äldre, vis man, det är ju typiskt mig. (Som en parentes kan nämnas att samma sak hände på c-kursen..) Vad blev då den slutgiltiga domen? Godkänd. Han sa att det var ett normalstarkt godkänt, men att de flesta som skriver uppsatser på den här nivån brukar hamna högre upp på betygsskalan, då de ofta har som intention att doktorera så småningom och behöver en stark uppsats att visa upp. Så här har man slitit sitt hår hela hösten, och får veta att uppsatsen är bland de mindre bra, även om den är godkänd. Jaha, det känns inte så bra. Man har inte mer hjärnkapacitet än så. Nej man ska inte vara negativ egentligen, jag är faktiskt färdig (så när som på vissa ändringar till arkiv-exet) med en fucking d-uppsats. Det var bra gjort av mig, det trodde jag aldrig. Kommer dock aldrig att göra om det, bör tilläggas.

Av Annica - 27 februari 2007 13:01

Nu ska jag strax iväg på opponeringen, vad SKÖNT att det snart är över!!! Ni kan ju roa er med detta klipp om ni vill :) Himla skoj tycker jag! De verkar så söta o trevliga.Posh o Beckham hos Ali G!

Av Annica - 27 februari 2007 09:49

Nu när det hänt en så stor olycka här i stan, ska man gå och lämna blod då? Eller ska man fortfarande vänta tills man blir kallad? Jag har inte riktigt lärt mig hur det där funkar!***********************Nej nu har jag ringt blodcentralen och det verkade inte vara nån blodbrist där.

Ovido - Quiz & Flashcards