Alla inlägg den 21 februari 2007

Av Annica - 21 februari 2007 16:38

Vilka dagar det har varit! Imorse kl 06:00 i minus 20 grader lämpade jag av fröken på Arlanda. Sen hem och sov för jag var så grymt trött! Har bara drömt mardrömmar de senaste två nätterna, flera stycken per natt - inte kul!OK, here goes.....FredagStina kom hit och hon, Melba och jag drack oss salongsberusade+ kan man säga. Jäkligt trevligt. När timmen var ganska sen höll vi på att förlora Melba in i sömnens sköna värld, så det satte Stina och jag P för och drog med henne ner på stan! På Birger för att vara exakt. Där nånstans tog det roliga slut. Som vanligt när man ska hålla på och blanda in krogen, jag vill inte!! Att man inte lär sig! Det som hann hända var att Stina pratade med en mördare som just kommit ur finkan, jag blev ikullknuffad på dansgolvet och blöt på hela skinkorna och låren (kände mig som Mr Bean när jag försökte torka jeansen inne på toan), och Melba höll på att hamna i ett seriöst bråk så vi fick slita henne därifrån. Så gick vi hem och åt ostmackor istället.LördagÅkte till Stockholm och Johan vid ett-snåret. Käkade pizza och hade det allmänt mysigt. Hans kompis Uffe kom dit på kvällen och vi drack vin och hade mycket trevligt! Sen gick vi ut på nån bar som jag tyckte var skoj, men ingen annan. Men jag gillar ju schlager :) SöndagTog en promenad i typ Gamla Stan och vi försökte förklara vad byggnaderna var, men vi visste ju ingenting. Så vi sa att alla hus hade med "government" att göra hahaMåndagJag fick ett mail om att min uppsats måste in i sitt färdiga skick senast tisdag, varför hela dagen går åt till att fila på den. Stackars Melbos, men hon gick på stan o lite såntTisdagVi gick upp till slottet, men man fick inte gå in då de bara hade guidade visningar en gång i månaden under vinterhalvåret. Så då gick vi och shoppade och fikade lite istället. Kollade på Babel på kvällen, himla bra film.Det var det! Otroligt skoj att hon kom hit, vi har skrattat en hel del. Kanske mest åt det faktum att hon gjort om mitt finaste "barnnamn" Erik, till Ear-ache och nu kommer jag aldrig kunna döpa mitt barn till det!! Haha tur att jag har fler pojknamn på lut. (Jag är inte med barn alltså, men tycker om att tänka på eventuella namn, oroa er inte!)Min lärare (ej handledaren utan kursläraren) sa en så himla gullig sak till mig häromdagen. Han sa att Gävlebor är ett trevligt släkte, och att det märks att Gävle ligger i Norrland, för jag har det där lugna norrländska över mig, och låter mig inte tjusas av Mälardalen! Tyckte att jag hade sunt bond-förnuft i mig, och det kommer man långt på här i livet. Då blev jag så glad, han gjorde min dag!

Ovido - Quiz & Flashcards