Alla inlägg den 25 februari 2007

Av Annica - 25 februari 2007 22:48

Så börjar en ny vecka av ens liv imorgon. Tiden bara springer iväg, och det känns som att man kommer vakna en dag och vara 47 år. Huvaligen. No offense alla 47-plussare, men jag känner att jag har lite att uträtta innan jag når den aktningsvärda åldern!Mitt hem är lite småförfallet igen, borde städas rejält. Jag ska göra det sen... Har en massa annat som har högre prio. T ex fixa ett CV, jippihooo!!! Fixa ett CV och köra igång jobbsöket på allvar! Fan arbetslivet, here I come! Watch out, jag är sjukt taggad! Inga fler tentor, inga fler uppsatser, inga fler tomma plånböcker, inga fler extraknäck, utan ett Riktigt Jobb. (Gäller bara att få ett med..) Och så ska jag skaffa mig en liten mysig lägenhet i centrum av wherever, och så ska jag måla väggarna härligt krämfärgade... kanske smacka upp en mörkröd fondtapet med medaljongmönster. Ja nu går jag visst händelserna i förväg som vanligt. (Men en liten katt också kanske)Imorgon har jag föreläsning, på tisdag opponering på min uppsats och på onsdag seminarium. Sen är det full fräs vad gäller jobbfixande. YES!PS, gnäll inte på bloggens nya look. Jag ser ju själv att det inte är det snyggaste man sett, men jag orkar inte pula mer med det nu. Ändrar sen nån gång kanske.Resultat av omröstningen (Har du prestationsångest?)Ja fy fan - 62.5%Lite kanske - 28.1%Njet - 9.4%(Totalt 32 röster) Detta är ju mycket oroande siffror hörrni! 90% har alltså lite eller mycket prestationsångest, det kan ju aldrig vara hälsosamt.

Ovido - Quiz & Flashcards