Direktlänk till inlägg 5 maj 2007

Mossigt melodikryss

Av Annica - 5 maj 2007 10:24

Jag tycker att Melodikrysset borde reformeras! Kicka Anders Elderman, eller gör ett till program med andra typer av låtar!

Själva Melodikryssidén tycker jag är kanon! Korsord är kul och musik är kul, men jag är så less på hans typ av musik. Plus att det är så tråkiga frågor så klockorna stannar. "Vad heter kompositören till stycket?" och så spelar han en dragspelsvisa från '30-talet. Eller "vilket djur finns i titeln?" och så spelar han nån löjlig barnvisa. Och varje gång han ska vara modern så spelar han typ nån discodänga a la September eller nåt annat skit.


Han fattar liksom inte att det finns så många genrer som han aldrig tar upp! Eller så fattar han det men ignorerar detta faktum, men då kan han ju inte säga att det är ett program för hela familjen.


Jag undrar om jag ska starta ett eget Melodikryss?

Har jag folkets stöd?

 
 
Ingen bild

Daniel

5 maj 2007 10:52

Haha, lätt. Annica, typiskt dig att skriva ett inlägg om fucking melodikrysset. Kram!

 
Ingen bild

Annica

5 maj 2007 11:21

Haha ja men va faan jag blir ju upprörd ju!

 
Ingen bild

Emilie

5 maj 2007 11:36

JA!!Jag är lätt med och stödjer det. Vilken lysande idé!

 
Ingen bild

Bergis

5 maj 2007 19:19

Nog har du mitt stöd alltid åxå. Men allvarligt talat, brukar du lyssna på programmet? Jag har inte hört nåt från Melodikrysset sen jag var liten, men visst Anders Tellemar (om det nu är han fortfarande) borde lämna över åt någon yngre förmåga. Dig kanske...Tror dock inte att han själv får välja varken krysset elelr melodierna till. Håller dock på dig och ditt kryss! Kram

 
Sofie

Sofie

5 maj 2007 20:15

Du har blivit utmanad!

http://sofiecarlsson.blogspot.com

 
Ingen bild

Annica

5 maj 2007 22:07

Anna - Jo jag tror att det är han som gör krysset? Det hade jag för mig iaf! Jo jag tycker att Melodikrysset är trygghet. Barndom på något vis. Ring så spelar vi också, men jag är sällan vaken till det.
Fan vilken tant jag är!!!!!!!

Sofie - Tack, vi får se om jag antar den ;)

 
Helen...

Helen...

6 maj 2007 20:52

jag älskar melodikrysset som det är! p3 försökte förr att starta ett med mer "moderna" låtar men det lades ner.. om det inte har återuppstått.. vår ålder är inte direkt välrepresenterad lyssnarskara till melodikrysset, de flesta jobbar då eller ligger o e bakis. visst är jag positiv?! ;p

http://djhelen.blogspot.com

 
Ingen bild

Annica

6 maj 2007 22:46

Jasså fanns det en P3-variant? Det visste jag inte! Fan att det floppade då, det hade jag tyckt varit jätteroligt!
Torrbollar som jag är inte bakis på lördagsmornar, så jag skulle vara uppe och lösa det :)

 
Ingen bild

Lars

23 maj 2007 19:25

Hallå där. Hur går det med planerna på att starta ett eget melodikryss? Själv kör jag melodikryss (så gott som) varje lördag 10.03 :) //Lars, 24 :)

 
Ingen bild

Annica

23 maj 2007 20:34

Hej! vad kul att det inte bara är jag som kryssar! Mjaa.. det går väl sådär kan man säga ;) Men en vacker dag så kanske jag hör av mig till P4 med min idé! Ha de gott!

 
Ingen bild

Kjelle

27 maj 2007 01:43

Låt melodikrysset vara som det är. Det är utmärkt och ger inte bara det sista skriket utrymme. Vill man ha modrnare frågor musik så finns det säkert 20 kanaler som bara sänder sådant i svensk radioeter. Varför ge sig på det lilla som finns kvar av nostalgiska program istället för att skapa alternativ och inte bara radera historian?

Kjelle

 
Ingen bild

Annica

27 maj 2007 10:16

Tack för kommentaren!
Hmm det är på två sätt det där! Jag är villig att kompromissa; låt eldeman köra sin grej, men skapa isåfall ett annat kryss också! För så vitt jag vet så finns inte det?
Nostalgi javisst! Det är därför jag överhuvudtaget engagerar mig i krysset, just för att det hängt med varje vecka man bodde hemma, men det börjar kännas liiite tjatigt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 17 juli 2009 18:01

Jag avskyr att vissa inte har någon arbetsmoral. Samma minut som klockan slår 16:27 då måste man lämna jobbet för annars är det världens grej för då måste man jobba ÖVER! Medans andra alltid jobbar en massa, men vad är tacken för det? Var snorförbann...

Av Annica - 29 juni 2009 16:56

Alltså vad är det som händer med folk när de får barn egentligen? Varenda kotte på Facebook ska lägga ut tusen bilder på sin unge och sedan i varenda statusuppdatering så får man redan på vad barnet har gjort. T ex fått en tand, badat, myst i solen e...

Av Annica - 26 juni 2009 16:48

Majken Jackson är död. Jag ville inte skriva ett blogginlägg om det för det gör ju alla andra, men jag kan inte låta bli. Jag är inget fan (men jag gillar en del han gjort - earthsong till exempel) men jag blir ändå ledsen över att han dött. Man ska ...

Av Annica - 24 juni 2009 19:14

Det här med musik är ju ett kapitel för sig. Jag själv brukar hitta låtar som jag lyssnar på dag ut och dag in i ett par veckors tid tills jag tröttnar på dem och nästa tar vid. Under tiden jag lyssnar på dem förstår jag inte hur jag någonsin ska kun...

Av Annica - 21 juni 2009 20:13

Det är med förfäran jag följer valet i Iran i media. Jag älskar att det iranska folket gör uppror, fan vad härligt det är med engagemang och en vägran att acceptera ett förtryck! Det är förfärligt att blod ska behöva spillas men den kämparandan som b...

Ovido - Quiz & Flashcards