Alla inlägg den 26 maj 2007

Av Annica - 26 maj 2007 17:40

Det är helt fantastiskt att min dator just i dagarna funkar bättre än den gjort på flera månader! Jag kan knappt minnas sist jag t ex kunde öppna en pdf-fil utan att datorn hängde sig, men nu när det är riktigt viktigt att man har en dator som inte lägger av - då funkar det att öppna filer! Jäkligt konstigt, men jag är tacksam för varje minut jag slipper starta om!

Och att jag kan öppna filer betyder sjukt mycket nu, för annars skulle jag bli tvungen att hasta ner på biblioteket, och det finns liksom inte riktigt tid till det...

Snart är det måndag och då är det inlämning, u n d e r b a r t !!! Ska bara överleva morgondagen först, men det ska nog gå bra! Jag har aldrig nånsin varit vid så gott mod två dagar innan inlämning förr! Och jag är i tid! Det har tammetusan aldrig hänt heller... shit jag börjar kanske lära mig hur man pluggar, och nu ska man sluta. Ödets ironi, men jag kan leva med det!

Av Annica - 26 maj 2007 09:16

Jag vet en tjej som är så himla tråkig. Hon har aldrig något att säga, och säger hon något så är det malplacerat. Hon ser ut som en grå mus. Hon gapskrattar aldrig, utan drar lite på smilbanden bara när hon har hört något skoj. Man vill säga åt henne att kom igen och ryck upp dig lite, det skulle du inte dö av!


Inatt drömde jag att jag pratade med någon om detta, varpå denne säger;

"Men hon är ju David Bowies tjej!"


Chock. Jag trodde bara Bowie umgicks med roliga och spejsiga tjejer! Sådana med fart i, som var glada och trevliga!  Inte trista, mediokra diton, som man undrar varför de ens klev ur sängen på morgonen.


Vilken lärdom kan man då dra av detta?

Typ döm inte andra innan du känner dem?

Eller döm inte David Bowie innan du känner honom? Han kanske egentligen är världens torrboll.


(Kom att tänka på en grej; det finns en sketch, men jag vettefan vem som gör den, det kan vara John Cleese. Hur som helst är den jävligt rolig och de diskuterar obildade människor, och så säger de något i stil med att någon "...thought Iran was David Bowies wife!" Har ni sett den? Snälla hjälp mig ur min ovisshet isf tack! Frugan hans heter Iman för er som inte visste, sketchen blir ju lite kulare om man vet det :))

Ovido - Quiz & Flashcards