Alla inlägg den 2 maj 2007

Av Annica - 2 maj 2007 11:54

I lördags minns jag knappt vad vi gjorde om jag ska vara ärlig. Jo vi var bakfulla och åt pizza och såg på film (Blood Diamond). När man började fungera igen så gick vi på en promenad runt Kungsholmen och Gamla Stan, och satte oss sedan och dinglade med benen på en brygga - mysigt! På hemvägen var vi jäkligt hungriga igen (blir ju lätt så dagen efter), så då gick vi och käkade på ett ställe som hette Caliente, gudars så gott! Det var ett tapas-ställe, så vi beställde in en sex olika rätter och delade på.... mmm.....


Sedan kom söndagen och vi tog en sväng ner på stan. Jag var på jeansjakt, och fann ett par snygga bralls efter lång provhyttsvånda. Känns bra! Sedan ringde Johans bror modell äldre och undrade var han var, för han och hans familj var i stan och skulle till Grönan för att besöka Anna. Så vi styrde kosan dit och mötte upp dem och Anna den gamla klippan utanför. Hon hade fixat inträde, åkband och matkuponger till oss allihopa, helt sjuuukt ;) Så mycket otippat fick vi en heldag på Gröna Lund, så trevligt! Jag är ju inte mycket för karuseller, men åkte "Kvasten" med Johan två gånger, den var kul. Sen tog vi en runda i Spökhuset med, och jag lovar och svär jag trodde jag skulle dö! Fy fan vad läskigt, när man var halvvägs trodde jag att det var slut, men oh no, man var tvungen att gå in igen! .... oojoj, nerverna utanpå kroppen big time!

På kvällen kom Anna och Peter förbi och vi satt o snackade lite skit, himla trevligt! Sen blev det sova av, och upp tidigt för att fara hem till Uppsala och fira sista april! Men det kommer i ett annat inlägg :)


Jag hade ingen kamera med mig på Grönan, men lägger in en bild från när vi satt på bryggan och gottade oss åt livet! Det var en underbar helg, jag hade toppenskoj från början till slut!

Av Annica - 2 maj 2007 09:27

I fredags eftermiddag åkte jag ner till Johan i Stockholm. Jag hade lovat att aldrig någonsin köra bil i Sthlm igen, efter att jag skjutsat mig och Helen på Kentkonsert för några år sedan, vilket var en mardröm (hamnade i fel filer, på enkelriktade gator, i trånga gränder etc)! Dock var det så att det inte gick att undvika längre, för jag skulle dels hämta min mosters gamla micro och så skulle Johan laga min dator. Lite svårt att kånka sådant på ett tåg. Så alltså blev det bilen, men jag svär jag mådde fysiskt illa innan jag for iväg, trots fin vägbeskrivning. Efter Eugeniatunneln skulle jag svänga höger på direkten. Gjorde det, men fick panik över att det stod Södermalm och Stockholm C på skyltarna; jag skulle ju till Kungsholmen! Men det var visst i sin ordning, men Gud vilket drama det var. Dock gjorde jag världens snyggaste fickparkering i brant backe när jag kom fram, så det vägde upp något..


På kvällen gick vi på Kristofer Åström på Debaser Medis, vilken kille han är! Jag är egentligen inget fan, men det var bra riv i honom till min stora glädje! Jag hade ställt in mig på en utdragen singer/songwriter-spelning, med fina men ack så långsamma låtar. Men tji fick jag! Det var jättetrevligt! När konserten var slut så drog vi dock därifrån, hamnade på någon trist pub och sedan åkte vi till Kungsholmen och gick på Lemon Bar, till Johans stora förtret. Han stod i ett hörn och såg missnöjd ut, men jag gillar ju schlagers så jag hade skoj!


Jag får skriva mer senare, måste ner i tvättstugan!

Ovido - Quiz & Flashcards