Direktlänk till inlägg 27 februari 2007

Några jobbiga timmar

Av Annica - 27 februari 2007 16:42

Det var en väldigt jobbig opponering om någon undrar. Fan jag hatar dylika situationer! Det var jag och fem män, och allt fokus på mig. Gulp. Opponenten tog upp frågor jag inte kunde svara på. Läraren ställde mig mot väggen gällande teorianknytningen som han tyckte brast. Men vad skulle jag säga till mitt försvar? Jag har alltid tyckt att det varit svårt med teoribiten, det har varit genomgående för varje uppsats jag skrivit. Så jag svarade att "jag vet inte vad jag ska säga" och "jag förstår inte vad ni menar". Men det var ett himla ältande om min taffliga teoribit och jag kände hur jag blev allt mer förtvivlad eftersom jag inte kunde svara på deras frågor! Så småningom var två timmar av psykisk tortyr över (överdrift, men det var riktigt jobbigt) och jag skulle prata i enrum med den läraren som ska sätta betygen. Han tyckte mitt försvar av uppsatsen var dåligt. Det var det också. Han undrade om jag alltid kände att jag inte kunde stå för vad gjort, eller om det bara var i universitetssammanhang. Jag svarade då att jag känner mig underlägsen i den akademiska världen, och att jag inte riktigt hör hemma där. Sen kom tårarna. Fan jag kunde inte hålla emot. Sitta där och grina inför en äldre, vis man, det är ju typiskt mig. (Som en parentes kan nämnas att samma sak hände på c-kursen..) Vad blev då den slutgiltiga domen? Godkänd. Han sa att det var ett normalstarkt godkänt, men att de flesta som skriver uppsatser på den här nivån brukar hamna högre upp på betygsskalan, då de ofta har som intention att doktorera så småningom och behöver en stark uppsats att visa upp. Så här har man slitit sitt hår hela hösten, och får veta att uppsatsen är bland de mindre bra, även om den är godkänd. Jaha, det känns inte så bra. Man har inte mer hjärnkapacitet än så. Nej man ska inte vara negativ egentligen, jag är faktiskt färdig (så när som på vissa ändringar till arkiv-exet) med en fucking d-uppsats. Det var bra gjort av mig, det trodde jag aldrig. Kommer dock aldrig att göra om det, bör tilläggas.

 
 
Ingen bild

Bergis

27 februari 2007 20:07

Jag vet precis hur det känns, inte kunna svara och sedan börja grina. Been there darling, inte alls kul. Förstår hur du känner. Du blev ju Godkänd tillslut, kunde varit värre... Vaddå doktorera? Det är väl inte ditt fel att du blivit antagen till en d-kurs utan att gått de tre kurserna man normalt sätt går innan en d-kurs. Nä, det var inte helt rättvist.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 17 juli 2009 18:01

Jag avskyr att vissa inte har någon arbetsmoral. Samma minut som klockan slår 16:27 då måste man lämna jobbet för annars är det världens grej för då måste man jobba ÖVER! Medans andra alltid jobbar en massa, men vad är tacken för det? Var snorförbann...

Av Annica - 29 juni 2009 16:56

Alltså vad är det som händer med folk när de får barn egentligen? Varenda kotte på Facebook ska lägga ut tusen bilder på sin unge och sedan i varenda statusuppdatering så får man redan på vad barnet har gjort. T ex fått en tand, badat, myst i solen e...

Av Annica - 26 juni 2009 16:48

Majken Jackson är död. Jag ville inte skriva ett blogginlägg om det för det gör ju alla andra, men jag kan inte låta bli. Jag är inget fan (men jag gillar en del han gjort - earthsong till exempel) men jag blir ändå ledsen över att han dött. Man ska ...

Av Annica - 24 juni 2009 19:14

Det här med musik är ju ett kapitel för sig. Jag själv brukar hitta låtar som jag lyssnar på dag ut och dag in i ett par veckors tid tills jag tröttnar på dem och nästa tar vid. Under tiden jag lyssnar på dem förstår jag inte hur jag någonsin ska kun...

Av Annica - 21 juni 2009 20:13

Det är med förfäran jag följer valet i Iran i media. Jag älskar att det iranska folket gör uppror, fan vad härligt det är med engagemang och en vägran att acceptera ett förtryck! Det är förfärligt att blod ska behöva spillas men den kämparandan som b...

Ovido - Quiz & Flashcards