Alla inlägg den 11 mars 2008

Av Annica - 11 mars 2008 19:46

Alltså, jag känner mig inte helt kry. Mest kroppsligt men även själsligt är jag lite ostabil. Stressad främst ska jag väl säga. idag på jobbet var det mycket som var extremt viktigt att det gjordes omedelbart, och det tog musten ur mig. Har inte hunnit förbereda mig inför imorgon heller och kommer inte orka gå extra tidigt till jobbet heller för det är en fysisk omöjlighet för moi. På torsdag ska jag ju till stockholm på seminariet och har en jäkla massa att läsa igenom innan. Fan jag har blivit en riktig businesswoman ;) Det gillar jag. Haha.

What else...? Jo, klassfesten för sjutton!

Från min nia kom sex personer, mig själv inräknad, varav två jag umgås med frekvent. Men från de andra klasserna kom desto fler! Maten var ett skämt, men det var ändå värt pengarna eftersom kvällen var kalaskul. Alla kändes på samma nivå, ingen föll tillbaka i gamla roller som det är så mycket snack om. Alla betedde sig som de vuxna människor vi är, vilket var jätteskönt! (well, alkoholhalten och dansmovesen exkluderat..) På bussen hem träffade jag en australiensare som var här och studerade, gick hem till han och käkade pizza och översatte ett häfte om svensk natur som han ville lära sig innan han åker hem till oz haha. När jag klev ut ur hans port var klockan halv fem på morgonen och det var mörkt, kallt, lerigt och jävligt, och jag visste inte vart jag var. Frågade en annan nattsuddare om vägen: Habla español por favor, svarade han.. Åh nej, fort Annica, rota upp skolspanskan i din gamla alkoholstinna minnesbank! Öööhh Donde está la calle grande? fick jag fram och han pekade med hela armen och svarade Allí.... Puh! Jag kom hem till slut, och förbannade mig själv som slitit ur alla lakan under dagen när jag hade tvättid. Bara att ställa sig och bädda rent då! Somnade gott sedan kan jag meddela. Min plan var att stanna hela söndagen i soffan, men tji fick jag. Linda ringde och de behövde akut en vikare på kvällspasset 16-22.30 inte riktigt vad jag önskade mig av min slappardag, men klart man ställer upp :) Var jätteskoj att jobba, men gosse vad trött jag var på måndagen. Och idag känner jag mig som sagt sjuk och allmänt okry.

Min älskade farmor ringde just, och hon tyckte jag skulle bädda ner mig, så det kanske är en god idé.  

Ovido - Quiz & Flashcards