Alla inlägg den 19 januari 2007

Av Annica - 19 januari 2007 22:17

Åh jag kollade på Så ska det låta! Jag älskar ju såna program jag. Vet att jag fortfarande är ung, men ändå... det är ju kul med lekprogram! Hur som helst, ena killen som var med var ju SÅ SÖT, och han sjöng sjukt bra! Gjorde Bohemian Rapsody nästan bättre än Mr Mercury himself. Men vem är han? Nån som vet? Och Caroline af Ugglas, vad BRA hon var! Jag har nog aldrig riktigt fattat att hon är så duktig! Ja det var skojigt.

Av Annica - 19 januari 2007 13:25

Visst är det underbart när det är kallt ute! Det biter i kinderna och låren blir sådär härligt bortdomnade ;)Jag hade registrering och föreläsning nr 1 idag. Det verkar vara en tokspännande kurs! Men vem hade kunnat tro att jag skulle läsa en juridik-kurs? Inte jag iallafall! Men den kommer handla mycket om folkrätt och dyl inom internationella organisationer. Man kommer bli så himla beläst! Jag älskar att bli smartare! "Tonvikten ligger på organisationer för global och regional säkerhet (FN, EU, OSSE, NATO) och på internationella ekonomiska organisationer (WTO, IMF, Världsbanken). Kursen omfattar också studiet av icke-statliga organisationer (NGO:s)"Jag är rädd att den kommer bli väldigt svår dock. Mina kursare verkade alla vara rätt brighta, de flesta var jurister eller statsvetare, sen fanns det en o annan som mig som bara läser den som en fristående kurs. Uppsatsen vi ska skriva ska vara mellan 25-30 sidor... herregud. Men för att ni ska slippa allt gnäll har jag tänkt att pröva ett för mig rätt nytt koncept! Det kallas tydligen organisation. Ska plugga häcken av mig i veckorna så att man kan vara LEDIG på helgen. Vi får se hur det går med det. Det verkade iallafall vara mycket trevligt folk i klassen, så det känns bra det här! Läraren påpekade gång på gång vikten av att vara påläst och aktiv. Det var hennes mantra. Påläst och aktiv, påläst och aktiv.....Jag är orolig över csn. Vet fortfarande inte om jag kommer att få det eller inte. Kompletteringarna skulle vara inne idag, och nu ska de väl börja ta ställning. Hoppas hoppas! Vad gör jag annars? Ärligt alltså, vad gör jag annars? Jag brukar leva efter devisen att allt löser sig. Men frågan är om verkligen ALLT löser sig?Nu i helgen ska jag få undan så mycket som möjligt på uppsatsen så att bara finslip kvarstår, för nästa vecka kör nya kursen igång på riktigt. På söndag ska jag dock hem till Daniel o Johan och kolla fotboll om allt går enligt planerna. Det blir skoj det! Var så jäkla längesedan vi hängde! (Och vems fel är det, tro....)PS Jag är så jävla trött på Linda och Fadde! De står mig upp i halsen, jag håller på och blir galen. Det går inte en dag utan att man matas med ny information om dem. Som idag då de skriver att Lindas tuttar hoppat ur klänningen, ja men konstigt då när klänningen är den mest urringade i världshistorien och kvinnan inte hade nån bh! Jag orkar inte med henne längre! Grrr, de kunde väl ge mer utrymme åt nån annan, nån som kanske skulle kunna tillföra en nånting? Skärpning för fan.

Ovido - Quiz & Flashcards