Alla inlägg den 23 januari 2007

Av Annica - 23 januari 2007 16:44

Vilken underbar dag det har varit idag! Har lite fina foton som jag tänkte delge er. Från stråket upp till Gränby Centrum as usual, men ni får hålla till godo med det :)Jag hade stora problem med att föra över bilderna till datorn, det verkade vara nåt tjall på sladden. Ringde till Fuji Fotocenter på Dragarbrunnsgatan, och jäklar vilken service! Mattias tror jag att han hette. Vill bara tipsa om det, ifall ni får kameraproblem så vet ni vem ni ska vända er till.

Av Annica - 23 januari 2007 03:43

Sådär, då var man färdig för "dagen"! Det är bra att lova grejer i bloggen, för då måste man stå till svars sen o visa att man faktiskt gör nåt o inte bara snackar :)Det är ganska mysigt att sitta uppe om nätterna, inte klokt vad jag får mycket gjort till skillnad från dagtid! Men det finns liksom inget annat att göra än att plugga. Ingen ringer, inget på TV, ingen är ute på msn, man är för trött för att typ börja diska o städa. Det är jag och uppsatsen helt enkelt. Å så vackert.Hursomhelst, jag hittade naturligtvis mer grejer att göra än vad jag tidigare räknat upp, så även fast jag gjort mer än jag sa att jag skulle, så har jag mer kvar än jag sa att jag borde ha. Men men. Det som återstår enligt de nya beräkningarna är slutsats, sammanfattning, bygga på inledningen samt skriva ett stycke om Svenska Försäkringsföreningen. Sen är det nog färdigt. Men då kommer min handledare att ha en massa synpunkter o så är man ändå inte klar haha. Well. Nu är jag iaf uppe i 28 sidor, men mycket av det utrymmet är innehållsförteckning, källförteckning och bilagor. Fan, vem bryr sig egentligen? Jag försöker nog söva mig själv och alla andra. Tog mig iallafall en drink ikväll! Köpte ju persikosnapps på taxfreen, så jag gjorde mig en "Lust" som den hette på min pub. Archers, vodka and Orange Juice. Men jag hade ingen vodka så det blev bara archers o juice. Och det var rätt lite juice kvar så jag fick blanda ut det med äppelcider. Så egentligen blev det inget kvar av den ursprungliga idén. Det bidde en tumme, kan man säga. Nu ska jag nog sova tror jag, myspys!

Av Annica - 23 januari 2007 00:16

Nu ska jag berätta för er vad jag ska göra innan jag tänker sova:- utforma mitt syfte tydligare- utveckla mina frågeställningar- Presentera de protokollen jag använt mig av, vad de innehåller, varför jag använt mig av dem, samt hur jag kommit fram till mina frågeställningar utifrån detta- Göra om mina trista rubriker- Göra texten ren (ta bort alla kommentarer och konstiga meningar)Sen får jag sova! Och då är det inte så mycket kvar. Om jag gör slutsatskapitlet imorgon, med teorianknytning, och kanske sammanfattning med? Eller det kanske är för mycket begärt; sammanfattningen kan jag göra i helgen.Men det börjar bli dags att bli färdig, jag hinner inte med att plugga till seminariet på fredag annars. Fan jag ska halsa en vinare när uppsatsen är inne, min lever har haft det oförtjänt bra de senaste månaderna :) Det som är drygt är dock att bara för att uppsatsen är inlämnad så är det "klart o betalt" (hehe) för det, då ska man ju hålla på med opponeringar och sånt, men det värsta är ju iallafall över. Okej, nu ska jag inte bluddra mer här, utan försöka nå dagens mål innan solen går upp.

Ovido - Quiz & Flashcards