Alla inlägg den 25 januari 2007

Av Annica - 25 januari 2007 20:39

Jag börjar ge upp lite nu, nu när man närmar sig slutet... inget roligt längre.. har sagt till handledaren att jag lämnar in i mitten på nästa vecka. Jag tror visst att jag kommer skriva arslet av mig i helgen, men ofta liksom.. jag jobbar ju i helgen. Det strider emot mina principer att både jobba och plugga samma dag :)Idag träffades jag o några till från nya klassen för att gå igenom seminariet som vi har imorgon. Jag visste inte om jag skulle våga mig dit, för jag hade inte fattat nånting av vad jag läst. Men det visade sig att den enda i gruppen om sex pers som fattat var juristen av oss.. och hon hade inte ens läst allt! Men hon lärde oss andra om hur man ska göra när man får uppgifter av den här typen. Regel nummer ett: kolla upp paragrafen och läs där först! Då är det lättare att få de andra bitarna att falla på plats. Jag sa förut att det nog var en c-kurs, men jag måste ändra mig för jag tror att det faktiskt kan vara en d-kurs. För om man kommer från juristprogrammet så läser man den som termin nr 8 och om man är statsvetare så kommer uppsatsen att räknas som en d-uppsats. Så jag antar att den även gör det om man läser den som fristående kurs? Jag kommer inte att orka en till nu, helt ärligt alltså. Är man en total nolla om man ger upp i mitten av en termin? Så skoltrött som jag är alltså, och jag har liksom levt på att det snart är över med uppsatsen, och då kommer en till! Plus att jag inte kan nånting om hur en uppsats i juridik fungerar, det kommer att kräva en jäkla massa engagemang och positivitet och kämparglöd, och jag besitter inte någon av dessa kvaliteter just nu. Jag borde läsa på en massa tills seminariet nu, men jag orkar och vill verkligen inte. Nog för att det egentligen är intressanta grejer, men det är skojigare och mindre ansträngande att kolla på tv.... Vill åka och kolla på Johans nya lgh! Om allt går enligt planerna så ska jag dit en vända nästa helg, men det förutsätter att jag är färdig med uppsatsen och inte behöver läsa på tills ventileringen. Men jag har det iallafall som morot så att man inte tappar sugen totalt.

Av Annica - 25 januari 2007 00:31

Bra att jag börjar tvätta ansiktet med glasögonen på... tror det är ett tecken på att man borde sova.Sleep tight, don't let the bed bugs bite!

Ovido - Quiz & Flashcards