Alla inlägg den 7 mars 2007

Av Annica - 7 mars 2007 18:47

Försöker värma upp lägenheten genom en miljard värmeljus, men det går sakta... jag hatar att vara fryssen! Alltid huttra och behöva klä på mig alla kläder jag äger och har.Nåväl. Igår träffade jag gull-märra, det var mycket trevligt! Längesedan man snackade med den bruden. Vi kom på att vi firar 20-årsjubileum som polers snart. Typ i år eller nästa år. Inte illa pinkat va!Hängt med Emilie idag och ätit fisksoppa och ägnat oss åt studier för glatta livet! Det gick rätt bra, ska köra ett ryck till så snart jag har tryckt på "spara inlägget".Nu är jag nyfriserad förresten! Mycket blondare, fast det är inte onaturligt utan bara ljust och fint i mitt eget tycke. Hon klippte bara nån centimeter, bra det; jag är inne i en "långt-hår-period".

Av Annica - 7 mars 2007 09:15

Fick en utmaning...REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet.1. Jag kollar spisen kanske 5-6 ggr innan jag lämnar huset eller går och lägger mig. Säger "noll noll noll noll" öppnar ugnen och känner att den inte är på. Sen går jag ut ur köket, bara för att gå in på en gång igen och kolla igen "Tänk om jag var förvirrad när jag kollade nyss, och satte den!" Så då kör jag min noll-ramsa igen. Och så fortsätter det så.2. Jag har ibland ett konstigt socialt behov, och frågar folk om vägen trots att jag hittar, eller pratar med folk i kön på affären3. Jag har, förutom spisen, jättemycket tvångstankar. Typ måste dunka mina armbågar i bordet tills det "känns bra", eller börjar svälja jättemycket när jag ska sova så att jag inte kan somna. Slutar jag svälja så blir ju munnen överfylld med saliv eftersom saliv är det enda jag tänker på haha. Det är faktiskt jobbigt!4. Jag hatar när andra är sena, men är alltid sen själv5. Jag pratar med mig själv. Långa meningar :) T ex om jag lyssnar på radio och nån ringer in och säger något, kan jag säga högt typ "men gud vad var det för en konstig människa!" Eller om det ringer när jag inte har tid att svara kanske jag utbrister "Men det var ett jävla ringande, vad är det frågan om, jag hinner inte svara just nu ju!" Och dylikt.. Är det knäppt?6. Jag är sjukt konflikträdd, och går hellre med magknip än konfronterar personen ifråga. Är rädd att denna ska kunna vända mina argument emot mig (fastän jag vet att jag har rätt) och att jag inte ska kunna svara och att den därmed ska ha "vunnit". Sådärja, tycker ni att jag är helt knäpp i huvudet nu eller? Det här var bara ett litet axplock av alla konstiga grejer jag har för mig, inte konstigt att man är singel! :)Tänker inte utmana någon, för jag är emot alla former av "kedjebrev" men den som känner för det är mkt välkommen att "stjäla" uppgiften!

Ovido - Quiz & Flashcards