Alla inlägg den 13 mars 2007

Av Annica - 13 mars 2007 23:33

Seminarieuppgiften till imorgon handlar om att jämföra FN med dess föregångare NF, och hitta likheter och skillnader. Egentligen inte en så svår uppgift, men jag orkar liksom inte ta itu med den! Har suttit med kompendiet framför mig i flera timmar men inte lyckats pressa fram så värst mycket fakta... vill mest gå och sova nu, men ska försöka jämföra lite mer först. Egentligen en spännande uppgift! Som det mesta man gör i skolan, jag menar all kunskap är ju rolig egentligen! Det är bara att när det förvandlas till ett tvång att göra något, eller när man måste prestera något, då tappar det sin charm med att läsa om intressanta grejer tyvärr. Jag skulle gärna jämföra NF och FN om jag inte var tvungen att redogöra för det imorgon! Nåväl, nu ska jag inte gagga mer utan se till att bli färdig innan midnatt helst.

Av Annica - 13 mars 2007 09:39

Det är en underbar vårdag utanför mitt fönster, jag känner mig så lycklig!Emilie och jag hade pluggstuga igår och ska så ha även idag. Hon kommer vi hit vid tolvsnåret och då ska vi luncha (pannkakor tänkte jag att det blir, det var längesedan nu!) och sedan sätter allvaret igång! Sista seminariet imorgon, fan vad härligt! Hemtenta nästa vecka och sedan uppsatsskrivande igen.... det kommer bli min död, men det vill jag inte tänka på idag! Jag vill så jävla gärna ha ett jobb! Har visserligen bara sökt ett än sålänge, men jag hoppas verkligen nu! Mitt nuvarande jobb vill ha besked senast idag om man vill ha fast tjänst under sommaren....... det kan jag ju inte tacka ja till för jag vill ju hellre lyckas skaffa mig ett "riktigt" jobb. Det är ett litet orosmoment det här, faktiskt. Men saker och ting brukar ju ordna sig till det bästa, så man får hoppas på det. Jag längtar så efter att flytta till min alldeles egna lya, utan att behöva dela. Är man snart 25 ska man fan inte hålla på och dela lägenhet, om man inte är kär förstås men det är ju en annan sak.Ok, nu ska jag "tjuvstarta" pluggandet litegrann och sedan gå och sno ihop pannkakssmeten!

Ovido - Quiz & Flashcards