Direktlänk till inlägg 13 mars 2007

Nu är våren kommen tror jag minsann!

Av Annica - 13 mars 2007 09:39

Det är en underbar vårdag utanför mitt fönster, jag känner mig så lycklig!Emilie och jag hade pluggstuga igår och ska så ha även idag. Hon kommer vi hit vid tolvsnåret och då ska vi luncha (pannkakor tänkte jag att det blir, det var längesedan nu!) och sedan sätter allvaret igång! Sista seminariet imorgon, fan vad härligt! Hemtenta nästa vecka och sedan uppsatsskrivande igen.... det kommer bli min död, men det vill jag inte tänka på idag! Jag vill så jävla gärna ha ett jobb! Har visserligen bara sökt ett än sålänge, men jag hoppas verkligen nu! Mitt nuvarande jobb vill ha besked senast idag om man vill ha fast tjänst under sommaren....... det kan jag ju inte tacka ja till för jag vill ju hellre lyckas skaffa mig ett "riktigt" jobb. Det är ett litet orosmoment det här, faktiskt. Men saker och ting brukar ju ordna sig till det bästa, så man får hoppas på det. Jag längtar så efter att flytta till min alldeles egna lya, utan att behöva dela. Är man snart 25 ska man fan inte hålla på och dela lägenhet, om man inte är kär förstås men det är ju en annan sak.Ok, nu ska jag "tjuvstarta" pluggandet litegrann och sedan gå och sno ihop pannkakssmeten!

 
 
Ingen bild

Ante

13 mars 2007 10:36

Vårväder är det bästa som finns för humöret! :)
Tråkigt bara att man måste sitta inne och jobba hela dagen.

ha de gött!

 
Ingen bild

Bergis

13 mars 2007 11:16

Låter som attdu har många bollar i luften gumman, precis som vanligt. Lycka till med pannkaksmeten och pluggandet. JAg håller tummarna att du får det jobbet du vill ha.

 
Ingen bild

Annica

13 mars 2007 11:31

Ante - Men detsamma du, är det den Ante jag tror att det är förresten eller en "okändis"? ;)

Anna - Tack sötis, det kan behövas!

 
E

E

13 mars 2007 11:58

Jobb. Urk. Mår illa vid tanken på att jag snart är i samma sits som du. Kram E

http://drogen.blogg.se

 
Ingen bild

Ante

13 mars 2007 12:55

Det klart det är den du tror, om du inte träffat någon ny det vill säga ;)

Jo det är ju lite drygt att jobba ibland men jag behöver ju inte plugga till någon tenta i alla fall och det är väl positivt.

 
Ingen bild

Annica

13 mars 2007 16:42

E - det är bara att bita i det sura äpplet brukar jag säga till mig själv! Egentligen är det inte så surt ens, jag tycker det vore roligt att börja jobba!

Ante - Inte visste jag att du visste om min blogg, vad kul att se dig här! Om jag får det jobbet jag vill ha så kommer jag tillbaka till gävle och då kan vi hänga oftare än en gång vart tredje år! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 17 juli 2009 18:01

Jag avskyr att vissa inte har någon arbetsmoral. Samma minut som klockan slår 16:27 då måste man lämna jobbet för annars är det världens grej för då måste man jobba ÖVER! Medans andra alltid jobbar en massa, men vad är tacken för det? Var snorförbann...

Av Annica - 29 juni 2009 16:56

Alltså vad är det som händer med folk när de får barn egentligen? Varenda kotte på Facebook ska lägga ut tusen bilder på sin unge och sedan i varenda statusuppdatering så får man redan på vad barnet har gjort. T ex fått en tand, badat, myst i solen e...

Av Annica - 26 juni 2009 16:48

Majken Jackson är död. Jag ville inte skriva ett blogginlägg om det för det gör ju alla andra, men jag kan inte låta bli. Jag är inget fan (men jag gillar en del han gjort - earthsong till exempel) men jag blir ändå ledsen över att han dött. Man ska ...

Av Annica - 24 juni 2009 19:14

Det här med musik är ju ett kapitel för sig. Jag själv brukar hitta låtar som jag lyssnar på dag ut och dag in i ett par veckors tid tills jag tröttnar på dem och nästa tar vid. Under tiden jag lyssnar på dem förstår jag inte hur jag någonsin ska kun...

Av Annica - 21 juni 2009 20:13

Det är med förfäran jag följer valet i Iran i media. Jag älskar att det iranska folket gör uppror, fan vad härligt det är med engagemang och en vägran att acceptera ett förtryck! Det är förfärligt att blod ska behöva spillas men den kämparandan som b...

Ovido - Quiz & Flashcards