Alla inlägg den 29 mars 2007

Av Annica - 29 mars 2007 13:37

Synd att man bara har sol på balkongen tills vid halvett-snåret, är man ingen morgonmänniska så innebär detta högst en tre timmar att utnyttja! Men skönt var det iaf. Fick dock stoppa om fockarna för de frös lite.Blir så irriterad på den boken jag läser. Har just påbörjat en ny uppsatskurs (inlämning 28 maj, that's right: HELL!) som kommer att behandla FN och IAEAs arbete mot massförstörelsevapen. Hade tänkt fokusera på Iran, eftersom det känns aktuellt och spännande! Iallafall, den boken jag läser nu är så amerikansk att man mår dåligt. Droppen kom nyss när jag läste: An Iran armed with WMD (weapons of mass destruction) would reduce the policy flexibility and freedom of action of the United States and it's allies in the Middle East and the Persian Gulf region.ellerIran may be the most vexing and dangerous challenge in the "axis of evil" and is increasingly capable of causing trouble for American interests in its region and beyond.Missförstå mig inte nu; jag tycker att tanken på att Iran förmodligen håller på att utveckla kärnvapen är motbjudande och oroväckande, särskilt med tanke på det starka fäste olika terroristgrupper har där. Dock tycker jag inte att det på något vis känns betryggande att USA har WMD heller!! Särskilt inte när det finns folk som är av samma åsikt som Mr Författare här, dvs amerikaner helt utan självinsikt!

Ovido - Quiz & Flashcards