Alla inlägg den 2 mars 2007

Av Annica - 2 mars 2007 17:11

Det är roligt det här med musik, vad man gillar och vad man inte står ut med. Jag tycker själv att jag har bred musiksmak, därmed inte sagt att jag gillar allt, för det gör jag verkligen inte. Men det måste vara tråkigt för dem som bara är insnöad på en specifik genre, för man är ju inte alltid den som får bestämma musik, det händer ju att man måste rätta sig efter andra med.... Jag tror aldrig att jag skulle kunna leva med en person som inte hade något intresse av musik, utan som bara sa att de gillade blandat och med det menar reklamradio-skrän. Jag skulle däremot kunna dejta någon som inte delade min musiksmak, men som hade ett intresse! Det är ju intresset som är själva grejen, då kan man ju alltid utvecklas och hitta nya favoriter etc, och man kan lära av varandra! Finns det något härligare än att upptäcka en ny toppenartist?!Exempel på vad jag inte tål är t ex R'n'b, Jazz, Metal, Opera, Håkan Hellström och rap på skånska. Exempel på vad jag gillar är rock, britpop, indierock+pop, visor, viss hårdrock, viss hiphop, gammal rock'n'roll, soul och pojkband. De som känner mig vet ju att det bor ett litet pojkbandsfan i mig forever. Och jag tänkte nu berätta att mina absoluta favoriter Take That ska ut på turné i november och december, och biljetterna släpptes idag. 19 av 39 datum är slutsålda, är inte det fantastiskt så säg?! Jag tycker det är en jävligt stark comeback och jag är otroligt stolt (som om jag har något med saken att göra liksom) över dem! Att tio år efter brytningen komma tillbaka med en sån megaturné som de hade förra året, och sedan köra en lika stor året efter; det är jätteroligt! Att Robbie inte är med nuförtiden är inte så tråkigt som folk tror, för i bandet var han inte den stjärnan han är idag. Däremot tror jag att hans personlighet inte passar att vara i ett band, utan han lyser nog klarast på egen hand, så hans beslut att lämna Take That var nog det rätta. Hursomhelst. Här är deras senaste funkiga singel (shine), åååhhh man vill bara studsa omkring! Tack gode gud för att jag var ung i mitten på '90-talet så att jag fick vara med under pojkbandseran! Så många tårar, men också så mycket nöje! :)

Ovido - Quiz & Flashcards