Direktlänk till inlägg 3 maj 2007

Sista April på Uppsalavis!

Av Annica - 3 maj 2007 14:22

Ok, Valborg nudå innan det hinner bli höst.

Jag, Emilie och Patrik körde en väldigt opretentiös (stavn.?) i år, till skillnad från forna Valborgsmässoaftnar. Ingen planering; bara en filt, lite fika och lite vin och sedan - mot Ekonomikum! Kom ner ganska sent (ettsnåret) så det var naturligtvis redan sjukt mycket folk där. Det var tur att vi bara var tre stycken för annars hade det blivit svårt att hitta en plats. Ringde till Patrik (Lindas bror) för han var i stan. Fann honom och lyckades knö ner oss vid han och hans kompisar. Oj vad trevligt vi hade det, Valborg i Uppsala är bäst, om man skiter i alla måsten.

Man måste inte ha champagnefrukost.

Man måste inte kolla på forsränningen.

Man måste inte veva med mössan nedanför Carolina.

Och man måste verkligen inte gå på någon Champagnegalopp!

Vi bojkottade allt det där i år och satt kvar på filten och hade det gott :) Försökte hitta Daniel, men det var förgäves trots hans beskrivande sms (se nedan) - helt hopplöst bland allt folk!!


När folk hade börjat dra sig ifrån parken tog vi en taxi hemåt. Hade lite privattaxiverksamhet going on, mycket smidigt! Åkte till mig och hämtade lite grejer och sedan hem till Emilie och Patrik och chillade i nån timme eller så (lite taskig tidsuppfattning). Sara kom resandes från Stockholm och mötte upp oss därhemma, kul!! Begav oss på seneftermiddagen/kvällningen till en fest hos Daniels kompis Daniel.


Jag och Emilie sjöng sånger på balkongen tillsammans med okända karlar, i någon form av försök att välkomna våren tror jag. Vi skrålade och det lät illa men det var satans så skoj! Runt tio mojnade festen och partyhumöret, och vi åkte hemåt. Det var Valborg Annica-style 2007. Bara 362 dagar kvar ;)


 
 
Ingen bild

Emilie

3 maj 2007 16:41

Nog kan det ha låtit lite illa när vi tog ton men vi kunde ju hela texten till "Vintern rasat" ("Längtan till landet" tror jag den heter egentligen va). Riktiga klippor när det gäller sångtexter (och vill jag tro, även sång)!

 
Ingen bild

Annica

3 maj 2007 17:30

Ja gudars du vad vi gick loss på den gamla biten :) Lite sånglektioner innan nästa Valborg? Puss påre tokfia

 
josefin

josefin

3 maj 2007 17:32

haha vilket underbart sms! kram j

http://egoflow.bilddagboken.se

 
Ingen bild

Annica

3 maj 2007 19:31

Hej du jossan, jo det brukar dock inte funka så bra med beskrivningar av den typen eftersom 75 andra sitter på samma ställe :) Hoppas du hade en skoj valborg! KRAM

 
Ingen bild

Bergis

3 maj 2007 19:49

Ja herregud, jag var åxå i ekonomikumparken lagom till 13 tiden. Inte lätt att hitta folk och vi fick ett likande sms. Sitter vid den stora containern. Jo, det var ju inte helt enkel beskrivning. Men vi hittade ialla fall varandra tillslut. Missat åxå carolina iår, valde OD vid univeristetet istället. Full och glad, det är viktigast med valborg. Kram

 
Ingen bild

Annica

4 maj 2007 08:33

Definitivt! OD hade varit skoj att se, men det kommer ju fler valborgar.
Ha en fin dag sötis

 
Susanne

Susanne

5 maj 2007 10:49

jäklar vad folk det var på den där bilden. känns som att man måste se till att vara hemma och åka till uppsala nästa valborg. jag och en norrman satt på kvällen vid valborg och klagade över hur tråkigt det är att vi inte är hemma och firar valborg. engelsmännen bara tittade på oss och sa: What is that? waaalboj?
hahaha. Ha det så bra!

http://smilesuss.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annica

5 maj 2007 11:21

Haha det är så trist när man inte kan få dem att förstå svenska traditioner :)
Du får definitivt se till att vara i Uppsala nästa år!
Lycka till med tentaplugget nu.....

 
linda

linda

7 maj 2007 13:58

haha, härligt sms!

http://lindakristinaeriksson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 17 juli 2009 18:01

Jag avskyr att vissa inte har någon arbetsmoral. Samma minut som klockan slår 16:27 då måste man lämna jobbet för annars är det världens grej för då måste man jobba ÖVER! Medans andra alltid jobbar en massa, men vad är tacken för det? Var snorförbann...

Av Annica - 29 juni 2009 16:56

Alltså vad är det som händer med folk när de får barn egentligen? Varenda kotte på Facebook ska lägga ut tusen bilder på sin unge och sedan i varenda statusuppdatering så får man redan på vad barnet har gjort. T ex fått en tand, badat, myst i solen e...

Av Annica - 26 juni 2009 16:48

Majken Jackson är död. Jag ville inte skriva ett blogginlägg om det för det gör ju alla andra, men jag kan inte låta bli. Jag är inget fan (men jag gillar en del han gjort - earthsong till exempel) men jag blir ändå ledsen över att han dött. Man ska ...

Av Annica - 24 juni 2009 19:14

Det här med musik är ju ett kapitel för sig. Jag själv brukar hitta låtar som jag lyssnar på dag ut och dag in i ett par veckors tid tills jag tröttnar på dem och nästa tar vid. Under tiden jag lyssnar på dem förstår jag inte hur jag någonsin ska kun...

Av Annica - 21 juni 2009 20:13

Det är med förfäran jag följer valet i Iran i media. Jag älskar att det iranska folket gör uppror, fan vad härligt det är med engagemang och en vägran att acceptera ett förtryck! Det är förfärligt att blod ska behöva spillas men den kämparandan som b...

Ovido - Quiz & Flashcards