Direktlänk till inlägg 18 mars 2008

Vart tar livet vägen?

Av Annica - 18 mars 2008 15:07

Jag känner att mitt liv bara springer ifrån mig! Det är snart ett halvår sedan jag fyllde 25. Vad har jag gjort med den tiden? Ingenting, förutom att jobba och leva vardagsliv. Jag funderar på om det är en bra eller dålig egenskap att aldrig vara nöjd, att alltid vilja ha mer och prova på mer. När jag sitter här och tittar ut från mitt köksfönster så ser jag en alldeles vanlig tisdag eftermiddag utanför. Men då tänker jag genast att undrar hur mitt liv sett ut om jag bott i USA eller Kina eller Nya Zeeland. Hur hade då min tisdag eftermiddag sett ut? Vad hade då varit mitt vanliga liv? Man kan inte få en vardag i alla världens länder, man kan inte ens hinna besöka alla världens länder under sin livstid, vilket känns ytterst frustrerande, för jag kommer aldrig att få svar på mina frågor. Och om och när man skaffar barn, så blir man ju låst i den staden man bor i i bra många år. (Säg nu inte att man kan alltid flytta runt fastän man har barn, för även om det är möjligt så tycker jag inte det är någon idealisk lösning med tanke på barnets skola och kompisar etc). Jag kan bli knäpp av att tänka såhär! Det finns så mycket att upptäcka och uppleva, och vad man än väljer så försakar man något annat. Och hela tiden går månaderna och åren. Man blir äldre och får kortare tid kvar att leva på. Jag skulle aldrig kunna gifta mig med en man utan upptäckarlusta och ambitioner, skulle bli tokig på att försöka dra igång honom på en massa projekt om han helst av allt bara kollade på film typ, på sin semester. Det har jag inte tid med!

 
 
Ingen bild

Bergis

21 mars 2008 13:01

Ingen panik, du är ju ung. Det är värre för en annan som bara av en slump råkar fylla 30 iår. Gissa om jag har panik. Börjar bli last gammal och har fortfarande inget riktigt jobb. Vad var det som hände egentligen?

 
Ingen bild

Annica

22 mars 2008 12:23

lastgammal var väl en överdrift kanske :) Men jag fattar vad du menar! Tänk, är det 30 du fyller i år?! Men du är så ung i sinnet, anna! haha. Kram!

 
Felix

Felix

29 mars 2008 18:34

Var glad att du inte går naturlinjen på gymnasiet :P Skulle byta allt mot att slippa av den kursen -.-'

http://holdencaulfield.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annica

30 mars 2008 10:27

Ja fy sjutton, vad går du natur för???! :) Vilken miss haha! Håll ut bara så kan du göra nåt kul efter studenten ist....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 17 juli 2009 18:01

Jag avskyr att vissa inte har någon arbetsmoral. Samma minut som klockan slår 16:27 då måste man lämna jobbet för annars är det världens grej för då måste man jobba ÖVER! Medans andra alltid jobbar en massa, men vad är tacken för det? Var snorförbann...

Av Annica - 29 juni 2009 16:56

Alltså vad är det som händer med folk när de får barn egentligen? Varenda kotte på Facebook ska lägga ut tusen bilder på sin unge och sedan i varenda statusuppdatering så får man redan på vad barnet har gjort. T ex fått en tand, badat, myst i solen e...

Av Annica - 26 juni 2009 16:48

Majken Jackson är död. Jag ville inte skriva ett blogginlägg om det för det gör ju alla andra, men jag kan inte låta bli. Jag är inget fan (men jag gillar en del han gjort - earthsong till exempel) men jag blir ändå ledsen över att han dött. Man ska ...

Av Annica - 24 juni 2009 19:14

Det här med musik är ju ett kapitel för sig. Jag själv brukar hitta låtar som jag lyssnar på dag ut och dag in i ett par veckors tid tills jag tröttnar på dem och nästa tar vid. Under tiden jag lyssnar på dem förstår jag inte hur jag någonsin ska kun...

Av Annica - 21 juni 2009 20:13

Det är med förfäran jag följer valet i Iran i media. Jag älskar att det iranska folket gör uppror, fan vad härligt det är med engagemang och en vägran att acceptera ett förtryck! Det är förfärligt att blod ska behöva spillas men den kämparandan som b...

Ovido - Quiz & Flashcards