Alla inlägg den 3 februari 2008

Av Annica - 3 februari 2008 18:27

Mors!

Igår åkte jag som sagt ner till Stockholm för att gå på hockey och inflyttningsfest. Jag hann väl mest bara ut till Gubbängen (där Tony bor) och dumpa min grejer, innan det var dags att bege sig mot Globen. Vi hade fått platser bland Djurgårdsfansen.. det kändes väl sådär kan man säga! I och för sig var de förbannat bra på att hålla igång och sjunga hejaramsor (och även på att skrika domarjävel så fort en stackars hjälplös djurgårdare trillade och domaren inte blåste av). Som framgår av rubriken höll inte alla tillrop jättehög kvalitet, men de var på G iallafall och det var himla kul! Brynäs spelade bra (med en lekmans ögon sett) tycker jag, men det räckte inte ända fram och Djurgården pangade in både 2-1 och 3-1 när det inte var många minuter kvar av matchen. Surt, men inte helt oväntat med förlust.


Sedan åkte vi hem till Tony och korkade upp. Man är inte 18 längre som sagt, och gårdagen har tyvärr gjort sig påmind hela dagen idag. Men det bjöds på otroligt god mat, som ni kan se på bilden nedan! Lite medelhavsinspirerad, mums! Jag hade kunnat äta allt själv! Linsgryta, grekisk sallad, mozzarella o tomat, hummus, tzatziki, lantbröd.... ja ni hör ju själva!


Idag har varit en ytterst slapp dag, tills dess att jag skulle med tåget mot Gävle som gick 15:28. Klockan 15:25 kommer tunnelbanan in till T-centralen och jag visste inte alls vilket spår jag skulle till eller någonting. Fan vad jag kutade.

Visselpipan ljöd precis när jag stigit ombord. Puh!


Ovido - Quiz & Flashcards