Alla inlägg den 16 februari 2008

Av Annica - 16 februari 2008 12:45

Måste bara tillägga att det är en underbar dag idag, visst är det? Ingenting kan få mig på dåligt humör tror jag! Mötte en somalier i min hiss; "kom in!" sa han där han stod i sina flipflops. Sen försökte jag chittchatta lite men han kunde ingen svenska, han bara log. Sedan sa han hejdå när han klev ur. Åh vad jag tycker människor är fantastiska! Tänk att i en och samma trapp samsas irakier, svenskar och somalier. Alla med helt och vitt skilda livserfarenheter bor tillsammans. Det är så kalaskul med olika kulturer tycker jag, och vilket privilegium att få träffa människor från andra länder och världsdelar, det är inte många decennier som folk har haft möjligheten att språka med andra än "sina egna". Det ska vi ta vara på och utnyttja! Inte bara sitta instängd i sin egen svennebubbla.

Av Annica - 16 februari 2008 11:22

Måste bara berätta vad jag drömde inatt..

Jag spelade innebandy och i mitt lag var det jag, Henrik på mitt jobb och Ove Molin. Motståndarlaget bestod av Christer Sjögren (enbart) och han var en tuff motståndare! Jag fick ingen uppbackning alls från mitt lag utan det var en duell mellan mig och Christer medans Henrik stod i sin egen värld och Ove stod nere på backlinjen och väntade på bättre tider.


Nu ska här städas! Party tonajt :)

Ovido - Quiz & Flashcards