Alla inlägg den 17 april 2007

Av Annica - 17 april 2007 19:55

Nu är den demografiska (så kallas det väl?) omröstningen stängd!

Resultatet blev spännande tycker jag! Av totalt 34 röster, bodde...


32.4% i Gävle

23.5% i Uppsala

17.6% i Stockholm

11.8% längre norrut

8.8% längre söderut

2.9% längre västerut, samt

2.9% någonannanstans, vart nu det kan vara!


Men 32.4% i Gävle, det fick jag till elva personer, det är ju lite intressant! Då undrar man ju osökt vilka detta är, för inte har jag då givit adressen till mer än typ fyra pers eller så därifrån! Men alla Gävlebor välkomnas med öppen famn hit (ja, alla andra med för den delen!).


Imorgon tänker jag gå och simma. Jag har ju Projekt Snygg Kropp som jag jobbar med, och jag har nu ca en och en halv månad på mig tills "deadline". Det går lite sisådär med de dagliga armhävningarna och sit-upsen, men jag blev ju sjuk.... och så.... ehum..

Av Annica - 17 april 2007 09:44

Så fruktansvärt tragiskt det är, det som hänt på Virginia Tech i USA. Tyvärr känner jag mig något luttrad när det kommer till skolmassakrer av den här typen. Varför sker det gång på gång nya skjutningar? Ny skola, nya elever men samma öde. Vad görs för att förhindra sådant här?

DN skrev att tillgången på vapen och problemet med att inte uppmärksamma trasiga ungdomar i tid, kunde vara en orsak till att detta sker om och om igen i USA men t ex inte i Sverige (peppar peppar). Förmodligen är det dock bara en tidsfråga innan något dylikt händer här. Jag tror att sådana här händelser kan verka inspirerande på vissa.

Att Virginia Tech inte utrymde skolan efter att de första människorna dödats är en gåta, känns inte det som en självklar sak att göra? Vore jag rektor skulle jag inte känna att jag hade kontroll över situationen om ett par människor dödats och gärningsmannen fortfarande var på fri fot. Men det där lär ju ledningen få äta upp, så det är ingen idé att jag sitter här med en massa pekpinnar.


Själv väntar jag fortfarande otåligt på hemtentaresultatet. I början på vecka 16 sa de, det är väl nu det, i allra högsta grad?!

Ovido - Quiz & Flashcards