Alla inlägg den 3 december 2006

Av Annica - 3 december 2006 22:50

Så var ännu en dag till ända, men idag må ni tro så har jag varit duktig! Nu är det så fint och juligt i mitt hem, så man blir alldeles tårögd ;) Gardiner, stakar, tomtar, ljus, klistermärken, you name it! Mästerkocken har även idag svängt ihop en mumsig rätt, det är inte utan att man blir lite förvånad över sig själv! Idag bjöds det på kycklingfilé a la Annica med räfflad potatis i stavar (OK, pommes frites...), krämig sås och en grönsakssalsa. Det ni! Jag hivade i alla grönsaker som jag hade i mixern och ett tu tre så hade jag en smaskig röra som såg ut som bostongurka ungefär. Den innehöll sockerärter, tomat, ruccola, lök och vitlök, slurp!Plugg har jag också tagit mig an, fastän jag är så less, så less. Jag kommer aldrig någonsin att doktorera, kan ni påminna mig om det om jag nånsin skulle få den idén. Jag behöver nämligen tider och rutiner satta av andra än mig själv för att jag ska få något vettigt gjort.Men som sagt, ibland går det bra. Ska träffa handledaren imorgon -spännande att se vad han har på hjärtat! Vi skulle diskutera det som jag skickade till honom förra veckan, han hade visst lite synpunkter angående ordningen av mina avsnitt. Alla lärare tycker ju olika om den saken så jag hade inte väntat mig något annat heller. Mig spelar det inte så stor roll, jag gör som jag blir tillsagd jag.Sedan sa han att jag skriver bra! Jasså? sa jag, för alla andra som jag tidigare lämnat in uppsatser till har påpekat att jag skriver allt för "icke-akademiskt". Men det gjorde ingenting, tyckte handledaren, för då blir det mer liv i uppsatsen! Härligt! Jag har verkligen försökt att skriva mer "propert", men det går inte. Även om jag går in för att skriva superakademiskt, så blir det ändå för populistiskt för vissa. Men det är ju skönt om man kanske blir accepterad för det här "handikappet" den här gången då haha!!

Av Annica - 3 december 2006 11:15

Dagen ser ut som följer:Dusch, pynt (fick aldrig upp stakarna igår), plugg. Mucho plugg. Ta igen allt jag inte gjorde igår. Tänk att det är december. Herregud vart har hösten tagit vägen? Panik. Kollade på nyhetsmorgon tidigare, och blev helt överförtjust i Nisse Landgren, ni vet han musikern. Jag hade aldrig sett eller hört honom tidigare, utan kände bara till hans namn. Men han verkade vara en så fin människa, ibland så känner man ju sånt på en gång! Så mjuk och vänlig på något vis, så jag måste nästan börja lyssna på honom bara för det. Jag som inte ens är särskilt förtjust i jazz..... men man kanske kan bli.

Ovido - Quiz & Flashcards