Alla inlägg den 2 december 2006

Av Annica - 2 december 2006 19:19

Jag tycker att det är konstigt att jag ännu inte fått mitt eget matlagningsprogram i SVT, alternativt blivit värvad till kocklandslaget. Har nyss ätit egenkomponerad supergod mat!:Man blandar creme fraiche med en halv fiskbuljongtärning (som är utspädd i ca ½dl hett vatten). Så lägger man en tre-fyra rödspättafiléer i en smord form och pepprar med citronpeppar. Stek ca sex skivade champinjoner och blanda dem sedan med creme fraichen. Häll sedan detta över fisken och strö över ett lager riven ost. In i ugnen tills det är färdigt! Ca 225 grader tog jag, men jag hade ingen aning... När det var typ 2 minuter kvar så slängde jag på lite räkor, så att de blev varma. Servera med ris, varma sockerärter och en sallad på ruccola, körsbärstomater, avokado och lite olivolja. MUMS!Helst skulle man naturligtvis haft vin och lite trevligt sällskap med, men det funkar bra som singel-lyx-mat också!

Av Annica - 2 december 2006 14:33

Jag får ingenting gjort. Mitt hem ser ut som hej kom och hjälp mig. Har inte ens börjat pynta, jag som brukar vara så noga med det om julen. Kylen gapar tom, disken står på hög, böckerna ligger uppslagna men orörda, dammråttorna slår kullerbyttor i hörnen och jag sitter rakt upp och ner och tänker att FAAAAN! Jag gjorde en kraftansträngning (stavn.?) tidigare, men orden i boken hoppade omkring, huvudet snurrade och nothing made sense. Så jag tänkte att nu ger jag blanka faan i allt det där. Sen kom jag att tänka på att vi börjar en NY 5-poängare till veckan! Wtf, det tar aldrig slut. Jag vill inte göra någonting, bara släppa alla måsten och krav. Inte tänka negativa tankar hela tiden, utan försöka se positivt på livet istället. Men det är så svårt när man väl har börjat!

Ovido - Quiz & Flashcards