Alla inlägg den 7 december 2006

Av Annica - 7 december 2006 19:23

Min blogg har nästan börjat bli någon form av loggbok över mina studier. Det få ni stå ut med, den är ju i första hand (och i "enda hand") skapad för att jag ska skriva ur mig det jag tänker på. Och just nu tänker jag mest på skolan.Idag hade vi seminarium som sagt. Jag hade förberett mig väldigt väl. Kunde ju naturligtvis inte läsa hela boken på en dag (på engelska dessutom, blä) så istället läste jag alla kapitelsammanfattningar, 12 stycken, och den stora sammanfattningen i slutet med hopp om att det skulle räcka. Antecknade och svarade på seminariefrågorna osv. Tror att det var en rätt bra metod, för jag tyckte iallafall att jag hade lite grepp om'et när jag gick till skolan idag. Måste säga att jag är stolt över min insats på seminariet. Vi satt först i två timmar och diskuterade svaren, och jag hade sämst koll av oss alla men jag hade ändå lite att komma med. Och jag var iallafall aktiv, och det är väl det som räknas?! I vanliga fall brukar jag oftast inte säga så mycket, eftersom det alltid finns folk som kan diskutera på en mycket högre nivå än man någonsin skulle kunna ligga på. Men idag tänkte jag att vi är bara fyra stycken, jag måste helt enkelt prata nu. Så även om jag inte var duktig med någon annans mått mätt, så var jag det i mina egna ögon. I slutet av lektionen vände sig en av killarna i klassen mot mig och sa (så att alla, inkl läraren) hörde: "Den här reformen som man genomförde i Europa 1348 bla bla bla" Jag bara "EEeerrrrmmmm...?" WTF pratar han om? "Jag vet inte vilken du menar" sa jag. "Men... sa inte du att du hade läst historia?" Måste jag kunna ALLT för det? Fan jag kände mig dum. När jag kom hem från skolan så kom Anna o bebis hit och fikade. Anna hade med sig kladdkaka, mums! Det var väldigt trevligt som vanligt, och lillkillen var gosig som sjutton! :) Man skulle ha en egen. Men en dag kanske, om livet går enligt mina planer..

Ovido - Quiz & Flashcards