Alla inlägg den 6 december 2006

Av Annica - 6 december 2006 13:12

Ingen var förberedd idag tack och lov. Det visade sig att det inte bara var jag som inte fattat att vi skulle ha gjort något till första lektionen, och vet ni varför?? För att läraren hade mailat till icke-befintliga adresser! Jaja, han hade upptäckt det själv igår, och hade därmed förberett sig på att istället för att hålla dagens lektion i seminarieform köra en föreläsning istället.Vi är en så himla liten klass alltså.. idag när det var både C och D-kursen sammanslagna så var vi fyra stycken! Men de verkar oroande duktiga, jag känner mig rätt rädd och förvirrad där. Det är inte så lätt att försvinna i massan heller när man bara är fyra. Vi hade genomgång om första boken idag. Läraren avslutar med att säga att den är nog omöjlig att förstå för någon som inte har några förkunskaper om ekonomisk historia. Där satt den. Vad peppad jag känner mig nu att hugga in på den! Måste läsa de där 369 sidorna tills imorgon, i en bok jag alltså förmodligen inte kommer att förstå. Men det var faktiskt roligt att gå på lektion, det måste jag säga. Man blev liksom påminnd om att det faktiskt finns ett liv utanför mitt hem. Känner att jag har varit rätt bra på att isolera mig. Fan vad jag ska vara duktig på den här kursen alltså, ja jäklar. Vet ni vad läraren sa mer? Att min handledare vunnit Pedagogiska Priset här på universitetet förut, inte konstigt då att jag tycker han är så bra haha!Höll på att bli påkörd av en hel drös med bilar när jag cyklade hem. Vad är det egentligen för regler som gäller i korsningen Sysslomansgatan/Skolgatan? Är det högerregeln eller? Jag är livrädd varje gång jag närmar mig, vilket resulterar i att jag i princip tänker att det får bära eller brista och så blundar jag och kör fort som fan. Nej blundar gör jag ju inte men ni fattar.Idag och igår har jag kännt det som om min bröstkorg är helt ihoptryckt. Kunde knappt sova igår, och idag så kändes det också såhär, vad kan det bero på? Det känns som när någon sitter på en och man får svårt med andningen. (Nu fick jag det att låta som att det händer mig varje dag..)Nej nu ska jag hugga in på boken! Wish me luck! Jag kommer förmodligen att somna på sidan 11. BYE

Ovido - Quiz & Flashcards