Alla inlägg under januari 2007

Av Annica - 15 januari 2007 00:01

Hej,Oroa dig inte, jag skriver intyg för CSN. I morgon är jag inte på jobbet, men viskall pratas vid om intyget. Vi hörs per telefon i morgon efter att du träffatxxx. Vi får se vem som hinner ringa först. Jag sitter hemma och jobbar imorgon.Hälsar xxxxx

Av Annica - 14 januari 2007 19:59

Alltså jag vet att jag gnäller mycket och så, men nyss när jag läste igenom det jag skrivit, så tänkte jag "fan, annica, du är inte så dum ändå!" Ibland får man ju till det med snitsiga formuleringar och vackra ord. Sen att jag inte skriver tillräckligt akademiskt i deras ögon, vem fan bryr sig, det är ett jävla snobberi att hålla på och klanka ner på hel och ren svenska tycker jag. Jag gör ju så gott jag kan, vad krävs egentligen? Nej, jag var faktiskt imponerad av mig själv när jag läste igenom den nyss! Med det menar jag inte att den är bra med andras mått mätt, men någonstans måste man inse att man inte kan tävla med nån annan än sig själv. Det enda mitt resonemang står och faller på, är att betygsskalan tyvärr inte är grundad på hur bra jag var "från början" jämfört med nu.

Av Annica - 14 januari 2007 17:33

Då var det nästan kväller igen då.Har promenerat med Emilie idag och halkade omkull i en lerig backe, det var väl sådär halvkul bara. Hela skon är helt lerig o brallan fick sin beskärda del den med.... Sen gick vi hem till henne o Patrik och fikade på butterkaka o kokosbollar, det var gött det!Har just pratat med farmor, hon håller mig väl uppdaterad inom sportens värld. Gamla tanter verkar gilla sport, det har jag märkt på jobbet med! Hur som helst så fick jag ett fint referat över hur Anna-Karin Olofsson (?) hade skidat o vunnit, trots att hon fallit i början OCH missat skotten så hon fick åka de där extravarven ni vet. Vi snackar skidskytte alltså, om ni inte var med på det. Men hon vann till slut, oj det hade varit så spännande så!! Heja Svärje.Right. Plugg nu då. Ska träffa handledaren imorgon tack o lov. Ska bli ytterst spännande att höra vad han säger om mitt arbete so far. Har dessutom mailat kursläraren och bett honom prata med csn.

...

Av Annica - 13 januari 2007 19:44

Skriv Ankan, skriv för fan. Låt orden flöda, fingrarna flyga över tangenterna, låt solen gå upp o gå ner utan att det bekommer dig!Men icke. Hon kan inte skriva. Det är svårt.Jag skriver inte bra. Det är det enda jag tänker på. Min opponent och läraren kommer att le överseende inombords. Lilla gumman, det är inte ILU det här, kommer de tänka.Jag kan inte skriva av en anledning till, nämligen att jag vet inte vartåt det barkar. Jag är så oorganiserad, så jag vet inte om jag har allt material jag behöver. Jag vet inte om jag kan svara på mina frågeställningar. Jag är ledsen att min blogg är så urbota tråkig. Men jag har aldrig mått så dåligt över skolan som jag har gjort den här terminen. Jag är inte skapt att plugga på universitetet. Ångest ångest ångest.Om man visste att man fick csn då var det lugnt. Men jag har ju för faan inte tagit ett enda litet fjuttpoäng från i höstas. Lägesrapport i uppsatsen:Sidor: 17Ord: 7208Tecken (utan blanksteg): 40859Tecken (med blanksteg): 47983Stycken: 178Rader: 595

Av Annica - 13 januari 2007 13:22

Kursen i vår är ingen A-kurs.... oh no... hur kunde jag tro det? Det verkar vara en C-kurs. Eller vad tror ni om detta:Förkunskaper: Minst 80 p högskolestudier inom historisk-filosofisk, juridisk eller samhällsvetenskaplig fakultet.Nivå: C 41-60 POÄNG Ämne: Juridik Nivå C kan väl inte betyda något annat? Det här är ju Annica i ett nötskal. Först tror man att man ska läsa en A-kurs o hamnar på en D-kurs. Sen tror man att man ska läsa en A-kurs o hamnar på en C-kurs. UNIVERSITY IS FUCKING KILLING ME!!!!!!Jag vill aldrig aldrig plugga mer, oh please ta mig härifrån!Måste ringa institutionen måndag morgon o reda upp det där. Kolla vad som faktiskt stämmer. En mindre o en större uppsats stod det att man skulle skriva. Dessutom skulle alla seminarier vara obligatoriska, och aktiv närvaro krävs. Jag kommer dö. Jag hatar att tala inför smarta människor. Jag hatar att grupparbeta o blotta hur kass man är i jämförelse. Gode Gud, hjälp mig.PS Rösta i min nya undersökning vettja!

Av Annica - 12 januari 2007 14:03

Var är ens lärare när man som bäst behöver dem? Och vad fyller egentligen växeln för funktion? Först går typ sex signaler och när man är på väg att lägga på dyker växeln upp som gubben i lådan, och bara "inget svar hos NN!" And then silence. Man bara "ööhh nää, jag märker det, jag tänkte precis lägga på liksom"

Av Annica - 10 januari 2007 18:24

Fan, Kjelle tankar hem så mycket filmer så min dator är skitseg trots att vi har comhems snabbaste uppkoppling! Jag mår skitilla, vet inte vad det är. Känns som en blandning av mensvärk och magsjuka. Har varit så hela dagen. Fryser dessutom som en gnu. För en gångs skull så hoppas jag att det är magsjuka, för jag hinner inte jobba i helgen och man kan ju fan inte gå magsjuk till hemtjänsten! Har skitpanik över uppsatsen. En vecka kvar. Fattar ni?! En vecka. No uppsats = no money... då får jag prostituera mig.

Av Annica - 10 januari 2007 14:24

Här kommer lite bilder från den vackra kyrkogården i Montparnasse!1. Förteckning över kända personer som begravits här2-4. Tjusiga gravar va?!5. Minnessten över stupade soldater. Mer fattar jag inte :/ Nån som kan franska?6. Tog kort på den här graven för att den berörde mig så mycket, då det stod att de två översta personerna avrättats i Auschwitz 10/3-1944. Huga. Glöm aldrig!7. Jean Paul Sartre och Simone de Beauvoir

Ovido - Quiz & Flashcards