Direktlänk till inlägg 25 april 2007

Vikten av vikten

Av Annica - 25 april 2007 11:31

Jag vill verkligen gå upp i vikt! Men jag vet inte hur jag ska göra. Har tampats med detta hela mitt liv. De enda gånger som jag ökat i vikt är när jag bott utomlands, och detta skyller jag helt och fullt på all friterad mat. Är det meningen att man ska behöva äta onyttigt för att inte se ut som ett spinko? Man får aldrig några råd i tidningar, utan där ligger allt fokus på hur man går ner i vikt. Det känns som att de tycker att man ska vara glad för att man är smal, men jag känner mig gråtfärdig. Skulle så gärna vilja lägga på mig en tio kilo, så att man ser lite fräschare ut! Goare och gladare liksom.


Vad ska jag göra? Det här är verkligen något som jag tänker på varje dag. Vad skulle hända om jag börjar träna? Tänk om jag skulle bli smalare? Och det kan inte vara nyttigt att proppa i sig snabbmat flera gånger i veckan, och inte billigt heller. Vad ska jag göra? Vill ju inte fetta igen mina ådror med en massa skit. Åh Gud, jag kommer förmodligen alltid att se ut såhär, och det är skit faktiskt. Om någon har konkreta tips på hur man går upp i vikt utan att äta en påse chips varje dag, så är jag mycket tacksam!

 
 
Malin

Malin

25 april 2007 14:44

Hejhej! Det är svårt det där! Det som jag har läst om att gå upp i vikt är att man ska äta regelbundet, alltså, frukost, lunch, middag och helst tre mellanmål. Då får du i dig de där extra kalorierna, som inte är onyttiga! Det finns ju fet mat som är nyttigt oxå, tex lax och avokado. Jag tror inte att du behöver vara orolig för att gå ner i vikt om du tränar då och då. Du kommer att bygga muskler, och det kan göra att du ser större ut. Prata med friskis&svettis tex, de är jättebra på sådant! Kram på dig!

http://beautifuldisaster.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annica

25 april 2007 15:32

Tack Malin! Jo det är kanske det man måste göra, äta flera ggr om dagen. Oftast äter jag bara ett mål lagad mat/dag. Man får ta sig tid helt enkelt. Kanske borde boka in ett samtal m någon som kan det där med träning också - dvs vad som är bra o inte bra när man vill gå upp. Vad gulligt att du tog dig tid o tipsa!

 
Helen...

Helen...

25 april 2007 16:32

Jag vet att det här kanske kan låta skumt. Men jag tycker att du ska prata med nån som är bra på det där med att äta rätt, eller en doktor.. Undra om inte viktväktarna kan ge dig råd annars!? De kanske inte bara hjälper de som är överviktiga utan även de som behöver få ordning på sin kost och gå upp i vikt. Huvudsaken att man väger det man ska så kan nog de hjälpa till. Och tre mål om dagen är ett mååååste tjejen!! Äta bör man annars dör man!! Vare sig man är tjock eller smal. Prova med att äta minst tre riktiga mål om dagen, utan att "fetta" på med en massa saker... Utan ät som vanligt. Då kanske det funkar..

http://djhelen.blogspot.com

 
Ingen bild

Annica

25 april 2007 17:12

Tre mål mat om dagen, räknar du in frukost då? Min typiska matdag ser ut såhär:
Frukost - två bruna mackor, te, ägg
lunch - nudlar eller nån soppa eller nåt
middag - typ makaroner o korv, ris och kyckling eller så
Kvällsmat - en macka o lite te.

Det kanske är för lite? Men när sjutton ska man äta då?
Nu jäklar ska jag börja äta ordentligt! Två lagade rätter om dagen, om jag så ska bosätta mig i köket!
Tack Helen för tipsena dina!

 
Ingen bild

Bergis

25 april 2007 17:30

Inte för att jag har samma problem direkt, men jag tycker du ska kolla din ämnesomsättning. Prata med nån på friskis, det var ett bra tips. För mycket fett i ådror kan ju leda till hjärt och kärlsjukdomar fast man är smal. Kanske ska du maila Anna Skipper på Du är vad du äter. Jag vet att hon har gjort ett program med en kille som ville gå upp i vikt. Rätt kost och bra med motion är ju den sanna nyckeln. Men hur? Skriv ner ett mail till henne, hon verkar ju veta hur det ska gå till. Kram

 
Helen...

Helen...

25 april 2007 17:56

Men det låter ju bra det där ändå! Men kanske nåt mer till lunch.. När jag e ledig brukar jag ofta glömma bort lunchen för att jag inte blir hungrig, men utan ett rejält mat kring tolv när jag går i skolan skulle döda mig! Och nu e ja vrålis igen.. Hehe... Så lunchen kanske skulle kunna förbättras, annars tycker ja du äter bra!! You go girl! ;)

http://djhelen.blogspot.com

 
Ingen bild

Annica

25 april 2007 19:04

Haha Anna, inte sjutton vill jag vara med i Du är vad du äter! :) Jag prövar nog att snacka med nån på Friskis istället! Kolla upp ämnesomsättningen borde jag verkligen göra, jag tror att den är jättehög! Tack för tips, kram gumman

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 17 juli 2009 18:01

Jag avskyr att vissa inte har någon arbetsmoral. Samma minut som klockan slår 16:27 då måste man lämna jobbet för annars är det världens grej för då måste man jobba ÖVER! Medans andra alltid jobbar en massa, men vad är tacken för det? Var snorförbann...

Av Annica - 29 juni 2009 16:56

Alltså vad är det som händer med folk när de får barn egentligen? Varenda kotte på Facebook ska lägga ut tusen bilder på sin unge och sedan i varenda statusuppdatering så får man redan på vad barnet har gjort. T ex fått en tand, badat, myst i solen e...

Av Annica - 26 juni 2009 16:48

Majken Jackson är död. Jag ville inte skriva ett blogginlägg om det för det gör ju alla andra, men jag kan inte låta bli. Jag är inget fan (men jag gillar en del han gjort - earthsong till exempel) men jag blir ändå ledsen över att han dött. Man ska ...

Av Annica - 24 juni 2009 19:14

Det här med musik är ju ett kapitel för sig. Jag själv brukar hitta låtar som jag lyssnar på dag ut och dag in i ett par veckors tid tills jag tröttnar på dem och nästa tar vid. Under tiden jag lyssnar på dem förstår jag inte hur jag någonsin ska kun...

Av Annica - 21 juni 2009 20:13

Det är med förfäran jag följer valet i Iran i media. Jag älskar att det iranska folket gör uppror, fan vad härligt det är med engagemang och en vägran att acceptera ett förtryck! Det är förfärligt att blod ska behöva spillas men den kämparandan som b...

Ovido - Quiz & Flashcards