Direktlänk till inlägg 15 februari 2008

Fredagsreflektioner

Av Annica - 15 februari 2008 18:24

Jag är så trött och frusen jämt tycker jag! Vad är detta? Det har varit tre jobbiga dagar på jobbet. Massa krångel med allt, jag tycker om när allting flyter på. Skönt med helg nu, även om jag har spart en del pill som ligger och väntar tills på måndag....


Min gamle vän Daniel kommer till Gävle idag och det blir en öl, kanske två, i hans och Malins sällskap ikväll. Mycket trevligt! Egentligen är jag som sagt trött men nu var det faktiskt väldigt länge sedan vi sågs och då lär man ta sig i kragen! Kanske ett bad innan dock så man får upp ångan!


Igår var jag och Hanna på arabiskan igen. Lektion två. Läraren skriver en lång mening på tavlan och säger "Vem kan läsa vad det står?". Knäpptyst i klassen, varpå läraren säger med gravallvarlig blick "Har ni inte gjort läxan till idag? Ni skulle ju lära er alfabetet"! Det är som att säga samma sak till en som lär sig det svenska alfabetet i ettan på lågstadiet, att den lille knatten ska läsa en hel mening, just som han lyckats lära sig bokstäverna! Sanslöst! Men som tur var så var alla lika bortkomna, och jag hoppas att läraren förstår att ribban ligger lite väl högt!

Nåväl, vi har fått några mer eller mindre användbara meningar att öva in tills nästa vecka. Jag delar med mig en till er också (betoningen ska ligga på bokstaven i fet stil)


Mehoa rakmo he tifiki eljowell? Det betyder "vad har du (femininum) för mobilnummer?". Sedan gäller det att kunna svara också, men det är en annan femma.....


Fick just sms av Daniel, tydligen sitter de fast i snöstorm i Tierp, hur fan kan det vara snöstorm där och inte en ynka flinga här?!


Då hinner jag bada innan det är dags att ses! Funderar på om man ska göra sig en gin o tonic? Har visserligen varken lime eller is, men så länge man har ginen och tonicen så ska det väl gå bra? :) Påminner mig om när jag och Melba var på någon bar ihop och beställde den oglammigaste G&Tn jag någonsin skådat: plastglas, ljummen tonic utan kolsyra, ingen is och ingen lime. Läckert va!


Kram till alla en dag i efterskott på alla hjärtans dag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 17 juli 2009 18:01

Jag avskyr att vissa inte har någon arbetsmoral. Samma minut som klockan slår 16:27 då måste man lämna jobbet för annars är det världens grej för då måste man jobba ÖVER! Medans andra alltid jobbar en massa, men vad är tacken för det? Var snorförbann...

Av Annica - 29 juni 2009 16:56

Alltså vad är det som händer med folk när de får barn egentligen? Varenda kotte på Facebook ska lägga ut tusen bilder på sin unge och sedan i varenda statusuppdatering så får man redan på vad barnet har gjort. T ex fått en tand, badat, myst i solen e...

Av Annica - 26 juni 2009 16:48

Majken Jackson är död. Jag ville inte skriva ett blogginlägg om det för det gör ju alla andra, men jag kan inte låta bli. Jag är inget fan (men jag gillar en del han gjort - earthsong till exempel) men jag blir ändå ledsen över att han dött. Man ska ...

Av Annica - 24 juni 2009 19:14

Det här med musik är ju ett kapitel för sig. Jag själv brukar hitta låtar som jag lyssnar på dag ut och dag in i ett par veckors tid tills jag tröttnar på dem och nästa tar vid. Under tiden jag lyssnar på dem förstår jag inte hur jag någonsin ska kun...

Av Annica - 21 juni 2009 20:13

Det är med förfäran jag följer valet i Iran i media. Jag älskar att det iranska folket gör uppror, fan vad härligt det är med engagemang och en vägran att acceptera ett förtryck! Det är förfärligt att blod ska behöva spillas men den kämparandan som b...

Ovido - Quiz & Flashcards