Alla inlägg den 5 oktober 2006

Av Annica - 5 oktober 2006 18:57

Vill ni veta vad som hände? Av ren nyfikenhet öppnade jag tvättmaskinen i badrummet för att kolla hur den ser ut inuti. (Är inte min, har aldrig använt, skall återlämnas till rätta ägaren snart)Hursomhelst. De som hyrde min lägenhet i våras brukade använda maskinen. De flyttade ut den första maj. Den första maj! Det är alltså fem månader sedan. När jag öppnade locket möttes jag av en vedervärdig stank, och alldeles svart vatten (den är alltså toppmatad, så vattnet forsade inte ut på mig tack o lov!) Jag anropade Mr Shell, och tillsammans stod vi och fasade över synen o stanken. Till slut tog vi iallafall beslutet att tömma maskin. I botten fann vi en handduk. Fy faaaan! vad äckligt! Nu håller vi på och kör maskinen utan innehåll, med bara sköljmedel för att den ska bli som ny. Eller åtminstone fräsch.... Japp, livet är fullt av små finurligheter!!! :)

Av Annica - 5 oktober 2006 17:28

Trött! Gick upp fem imorse (ja, jag måste faktiskt ha 1½h på morgonen, annars blir jag inte riktigt riktig på dan!) och jobbade 7-16. Var så roligt så! Trivs mkt bra än så länge! Orkar inte skriva ngt speciellt idag, vill bara sitta framför tv:n, men jag måste plugga en hel del. Längesedan man spelade på gitarren nu förresten... Begravning imorgon, kommer bli sjukt jobbigt. Vad säger man till folk? "Gud vad tråkigt"? Det kan man ju inte säga, det finns ju inga ord som kan beskriva sorg. Jag hoppas på att det ska kännas fridfullt efteråt, och att alla kan gå vidare med sina liv på något sätt utan henne. Det känns konstigt att hon är borta. Puts väck, there is no more. Vilken hemsk tanke. Sov så gott, tänker på dig.Åker till Johan imorgonkväll, det blir en lugn helg tror jag. Åtminstone imorgon, då jag inte tror att jag är särskilt upplagd för någon form av fest. På lördag kanske vi ska pubba lite, det får tiden utvisa..Ringde till farmor idag. Fick så dåligt samvete att jag inte hört av mig på ett par veckor. Hon var lika pigg och klar som vanligt! En riktig krutgumma. Var så roligt att höra hennes röst. Jag kommer dö av sorg när hon dör, hoppas det dröjer många år tills dess.

Ovido - Quiz & Flashcards