Alla inlägg den 17 oktober 2006

Av Annica - 17 oktober 2006 23:06

Trots alla skriverier om Mikael Persbrandt, så älskar jag den mannen. Tycker han är en helt brilliant skådespelare, och han har något otroligt charmigt över sig. Kollade på 45min nyss, och jaa.. vad kan jag säga? Hoppas han kommer fortsätta göra film o teater i många år framöver! Jag kommer ihåg när vi åkte på studiebesök till Sthlm i ettan eller tvåan på gymnasiet och gick på Dramaten. Då såg vi någon pjäs där han var med, men nu kan jag för allt i världen inte minnas vad den hette?! Om han var med i "Vildanden" så var det den. (Stenkoll...)Dagens spår på en o samma skiva:KULA SHAKER - KHey dudeGovindaSmart dogsInto the deepTattva303Start all over(hela den skivan är helt fantastisk faktiskt, svårt att välja ut några godbitar)

Av Annica - 17 oktober 2006 16:50

Jag märker att jag kan verka som en grinig typ, men jag blir bara så förbannad när kunden (=jag) kommer ikläm då myndigheter håller på och trasslar. Posten och VHS som jag tidigare nämnt, och dagens irritation: Banken. Har fortfarande inte lyckats lösa ut min check från England. Eftersom det enligt Föreningssparbanken skulle kosta mig en femhundring för att lösa ut den, så ringde jag min engelska bank (The Royal Bank of Scotland) för att ge dem mitt IBAN-konto, som det tydligen hette. Det är som ett internationellt konto som alla(?) har när det gäller transaktioner till o från utlandet. Detta skulle vara gratis för alla parter. RBS sa då att jag måste ge dem kontonumret skriftligt, samt skicka tillbaka checken. Så då gjorde jag som jag blev tillsagd, men döm om min förvåning då jag i förrgår får tillbaka checken, helt utan någon som helst förklaring! Gick till Föreningssparbanken idag, och sa vad som hänt, och undrade om inte de kunde ringa till RBS, de som vet vad som pågår. Men nej, det kunde de inte. "Detta är en grej mellan dig och den banken" sa de. Djupt andetag. Funderade ett tag, och gick sedan tillbaks till FSB för att lösa ut checkfan till vilket pris som helst. Den nya kassörskan sa att hon kunde prova att skicka den som en tryckt check, även då den är handskriven. Isåfall skulle det bara kosta mig 125 kr. Om allt går vägen har jag mina pengar om en vecka. Hoppas, hoppas, annars blir jag fly förbaskad.Har suttit på Dag H och pluggat ett tag, fick en del gjort. Mycket lättare att koncentrera sig på ett bibliotek, än vad det är hemma! Dock var det så kallt därinne, så jag gick hem efter ett par timmar. Tog vägen förbi en skoaffär, för att fråga vad jag ska göra åt mina fotbekymmer. Han var mycket trevlig och hjälpsam och sa att det inlägget som jag hade snarare stjälpte än hjälpte. Istället tipsade han om något som hette Gå- och Löpkliniken el dyl, där jag skulle kunna få experthjälp. "Oroa dig inte för att du måste ha inlägg", sa han, "det är vanligare än man tror"! HAHA, det lät som om han pratade om klamydia eller nåt!

Ovido - Quiz & Flashcards