Alla inlägg den 18 oktober 2006

Av Annica - 18 oktober 2006 23:03

Nej, nu orkar jag inte plugga mer. Ska bara skriva ett litet inlägg, och sedan sova. Kommer vakna imorgon ett år gråare men visare! Haha :) Jo du lille vän, nog har jag lärt mig ett o annat under mitt långa liv. Den senaste lärdomen är att glömska kan stå dig dyrt. Jojo, jag är fortfarande bitter som fan. Kommer aldrig att glömma en tandläkartid ever again. Som födelsedagspresent har söta hjärtegrynet Emilie bjudit mig på Stefan Sundström imorgonkväll! Det är ju lite av en tradition att vi går o kollar när han spelar i stan, men den här gången hade jag missat att han skulle komma, så hon lyckades bra med att överraska mig! Dock förstod jag vad det handlade om för någon vecka sedan eller så, hehe :)Hittade lite spännande information i min kalender, som jag tycker stämmer väldigt väl in på mig. Rätta mig om jag har fel!VågenIntelligent (det står så, så då får man väl tro't!)KlartänktSällskapsmänniskaDiplomatisk
Stark känsla för rättvisaTycker om vackra tingHundens år (1982)ÄrligPålitligPerceptiv (det vet jag inte vad det betyder, men det är jag nog)CyniskJa där har ni mig! Lite stämmer det faktiskt, men sen vet jag inte om det kanske är för att jag förväntar mig att det ska stämma :)Sov gott, underbara människor!

Av Annica - 18 oktober 2006 12:15

Jag gråter jämt nuförtiden. Vet inte vad det är med mig, då jag inte brukar drabbas av höstdepressioner. Snarare att jag känner mig nedstämd när det våras!Men iallafall så bryter jag nuförtiden ihop vid minsta motgång. Som idag. Jag missade min tandläkartid, som jag sett framemot jättelänge! Har inte varit till tandläkaren på över ett och ett halvt år, och tyckte det verkligen skulle vara skönt att gå dit och kolla att allt är okej. Det är nämligen alltid okej med mina tänder (peppar, peppar), så jag brukar liksom betala för att få det bekräftat. På sin höjd att de skrapar bort lite tandsten. Att jag nu glömde bort min tandläkartid (var bergis på att den var nästa onsdag) kostar mig och min skrala studentkassa 492 kronor. Förstå vad det är mycket pengar. Så nu hade jag inte råd att boka en ny tid, så man kan säga att jag gett Folktandvården en femhundring utan att få någonting tillbaka. Vad är det för system? Mamma erbjöd sig att betala hälften, men hur känns det då? Jag glömmer och hon betalar. Nej tack. Jag vill försöka klara mig själv så gott det går, även om jag naturligtvis lånar jämt och ständigt av henne! Men när jag klantar mig på det här viset så tar jag inte emot välgörenhet. Men 492 kronor, det var det värsta jag har hört. Seriöst alltså. Vad tänker moderaterna göra åt det här?

Ovido - Quiz & Flashcards