Alla inlägg den 14 oktober 2006

Av Annica - 14 oktober 2006 17:33

Hur vet folk vad de ska läsa? Jag har så många förslag till nästa termin så det är löjligt. Vissa är dessutom sjukt svåra att komma in på, tyvärr...Här är mina alternativ:Internationella organisationer 20pStatskunskap 20pUtvecklingsstudier 20pSamhällsgeografi 20pBalkans historia till 1945 5pEU och NATO i Östeuropa 5pBalkan - Transition eller konflikt 5pPolitisk geografi med samhällsplanering 10pUrban- och socialgeografi 10pPedagogik 20pJa, ni ser! Så måste man välja taktiskt dessutom. För tänk om jag väljer två fempoängare och en tiopoängare, och så kommer jag bara in på 15p, då kommer jag ju ångra att jag inte valde en 20p-kurs med platsgaranti, t ex samhällsgeografin. Internationella organisationer är den som lockar mig allra mest, det tycker jag verkar superspännande! Men den ges bara i mån av resurser. Alltså inget säkert kort. Herregud, jag våndas. Tänk om jag hade ett bestämt mål, och var inne på ett program, vad bekvämt det hade varit! Dock är jag ändå mkt nöjd med mitt beslut att hoppa av lärarprogrammet, det var inte det jag ville göra med mitt liv. Tänk om man kanske kunde få jobba på SIDA, eller Svenska Freds, eller UNICEF, eller UD, eller...... ja ni förstår. Det är mitt mål. Fan vad underbart det vore, men vägen dit är låååång. Och hur ska jag lyckas med mina sunkiga betyg? En samling G liksom. Hur ska jag kunna hävda mig i konkurrensen med superintelligenta killar o tjejer, med bara VG:n, som dessutom kan snacka för sig och har ett brett kontaktnät??? Uhuuhhuu, det är ute med mig :(

Av Annica - 14 oktober 2006 11:21

Idag har jag varit uppe med tuppen (halv tio alltså), och lyssnat på "Ring så spelar vi" och "Melodikrysset". Det kan låta lite mossigt, men sanningen är den att jag tycker att det är något tryggt över de programmen. Under hela min uppväxt har jag i princip varenda lördag, mer eller mindre frivilligt lyssnat på dessa program, så man kan säga att de har utvecklats till någon form av imaginär snuttefilt. Lite svårt att förklara, men så är det iaf. Nu är det inte så att jag maniskt ställer klockan efter morgonradion, men jag gör det ibland om jag ändå gått och lagt mig i vettig tid, och faktiskt inte behöver mer sömn.Appropå sömn, så drömde jag en mardröm inatt igen. Vet inte vad det är frågan om, jag brukar nästan aldrig drömma mardrömmar i vanliga fall!Hursomhelst, så var jag på någon form av party/tillställning med mycket artister och folk. Jag satt i publiken brevid Elvis, det var ganska spännande! Jag var tvungen att lämna stället och gå och jobba (på MAX), så jag gick ut i natten. Blev förföljd av en otäck man som började springa efter mig. Jag sprang så fort jag kunde, och var så andfådd att jag trodde jag skulle dö. Då fick han tag på mig och brottade ner mig på gräset. Jag gjorde jättemycket motstånd, men han lyckades ändå tatuera mig med något. Sen fick jag förnyade krafter och lyckades låsa in honom bakom någon dörr, och på så vis få någon minuts försprång. Jag sprang och sprang på en massa skogsstigar. Kom till slut fram till en fyrvägskorsning. Valde en av dem, med kom på att det varit ett dåligt val, för det fanns ingenstans på sidorna att gömma mig, om han skulle komma efter! Men så såg jag en gammal gumma som satt på en bänk brevid en superstor ek, som säkert hade en omkrets på 3-4m. Jag började prata med henne och kände att jag lugnade ner mig, men plötsligt ser jag i ögonvrån hur mannen som förföljde mig kommer på grusvägen rakt emot mig! Jag förklarar för gumman att hon inte får knysta ngt om mig, samtidigt som jag gömmer mig bakom trädet. Mannen kommer fram till gumman och överfaller henne också! Jag gör ingenting, utan står bara tryckt bakom trädet och vågar knappt andas. Mannen gör en tatuering på kvinnan också, och till en början så är hon livrädd, men sedan ser hon att tatueringen föreställer tre ekollon och hon tycker att det blev rätt snyggt! Så hon och mannen blev vänner, och där stod jag och var livrädd! Sen vaknade jag av att jag nästan hyperventilerade!

Ovido - Quiz & Flashcards