Alla inlägg den 15 oktober 2006

Av Annica - 15 oktober 2006 18:37

Har just satt i mig en Marabou chokladkaka (frukt o mandel). Försökte mätta nån sorts sug. Tror att det är för att jag är så sjukt kärlekskrank nuförtiden, och choklad hjälper ju mot sånt. I brist på karlar menar jag. När man känner sig liten och ledsen, då vill man att det ska komma en stor man (som luktar Euphoria) och lägga armen om en, och säga "lilla hjärtat det ordnar sig".Istället får jag säga det till mig själv, det har inte riktigt samma effekt. Damn it. Höst och allt, det borde vara var kvinnas rättighet att ha en stor, stark karl att kura upp hos! Så kan han tända ljus och åka och köpa hämtsushi, och när vi har ätit kan han ta fram gitarren och riva av nån gammal Cornelisblues. Men en dag kanske, den som väntar på nåt gott sägs det ju..

Av Annica - 15 oktober 2006 11:11

Nu har jag sökt iaf. De har ju ett nytt söksystem fr o m den här terminen (www.studera.nu), förut har man ju gått in på sina sidor på sitt eget universitet. Hursomhelst, tro på fan att det är något fel på min sida på studera.nu då! Inte en enda merit står det att jag har. Nähä, vad fint. Så mina gymnasiebetyg, mitt högskoleprov och mina 100 högskolepoäng räknas inte då? Gud jag blir så himla matt. Måste ringa och ordna imorgon. Vart kan de ha tagit vägen? Jag sökte iallafall Internationella organisationer i första hand, Statskunskap i andra och U-landskunskap (utvecklingsstudier) i tredje. Så får vi se hur det går. Har för mig att Statskunskapen har en intagningspoäng på lite drygt 19, så isåfall blir det ju lite kärvt :) Men det skadar ju inte att prova.Pluggade igårkväll, och måste säga att jag tycker det är fantastiskt hur en bok som nästan är hundra år gammal kan vara så lärorik och bra! Den känns inte alls särskilt mossig, det är bara vissa ord som avslöjar. 1912 skrevs den. Mmm man känner historiens vingslag :) Tänk vad det kan ha varit för spännande personer som genom seklet har hållit i samma bok som jag just nu har på mitt köksbord! Förlåt nu skenar mina tankar iväg, men jag tycker det är kul med svunna tider.. heheKom förresten på att jag ska införa en grej i min blogg. Många andra har ju Dagens text, eller Dagens låt, men jag tänkte införa en annan grej. Jag fann nämligen en skiva i samlingen som jag glömt att jag hade! Lyssnade igenom den och kom fram till att den innehåller många guldkorn! Så jag introducerar härmed....Dagens spår på en o samma skiva:BAD CASH QUARTET - OUTCASTToo bored to dieHeart attackI can take the worldOh my heroes

Ovido - Quiz & Flashcards