Direktlänk till inlägg 17 oktober 2006

Puss puss Persbrandt!

Av Annica - 17 oktober 2006 23:06

Trots alla skriverier om Mikael Persbrandt, så älskar jag den mannen. Tycker han är en helt brilliant skådespelare, och han har något otroligt charmigt över sig. Kollade på 45min nyss, och jaa.. vad kan jag säga? Hoppas han kommer fortsätta göra film o teater i många år framöver! Jag kommer ihåg när vi åkte på studiebesök till Sthlm i ettan eller tvåan på gymnasiet och gick på Dramaten. Då såg vi någon pjäs där han var med, men nu kan jag för allt i världen inte minnas vad den hette?! Om han var med i "Vildanden" så var det den. (Stenkoll...)Dagens spår på en o samma skiva:KULA SHAKER - KHey dudeGovindaSmart dogsInto the deepTattva303Start all over(hela den skivan är helt fantastisk faktiskt, svårt att välja ut några godbitar)

 
 
Jonte

Jonte

18 oktober 2006 00:05

jo det är en trevlig kis den där Persbrant, lite skamfilat rykte men vadå man lever som man lär. Att sedan media gottar sig är en sak.
Jag bar agillar hans ögon, dom är rätt intensiva. T a Vara på dej - Tjing

http://c23.bloggagratis.se

 
Helen...

Helen...

18 oktober 2006 07:23

vildanden ja, så hette den! det jag kommer ihåg mest från den resan är hur lena innan lärde oss hur man skulle gå till sin plats om det redan satt några på raden som man va tvungen att passera: rumpan bort från dennes ansikte ;)(ok, den som hängde med på det där får en guldstjärna!) resten av resan e lite luddig.. va ju med min andra klass på resa två ggr oxå, så det e lätt att blanda ihop. men shit va man tyckte det va kul!! såg fram emot det i veckor innan...
ha en bra dag! och lycka till med pluggandet!!
ps1 en klasskompis (x) till mig skulle hjälpa en annan klasskompis (y) att skriva ett sms, hon hade problem med hur hon skulle börja, varpå x säger: tjena snyggve! skönt grundskoleord, inte sant!? (ber om ursäkt ifall du redan tagit upp detta ord...)
ps2.jag e såååååå ledsen att jag inte kan uppvakta dig imorrn!! vill så gärna!! problem nr 2 är att jag har en present, men den kommer komma lite i efterhand för att jag har så mkt i skolan nu. tenta i dag o prov på fredag... känner mig lite stressad som du kanske förstår...men jag hoppas att du godtar ursäkten. bättre sent en aldrig!
ok, det här blev en blogg i en blogg ;)

http://djhelen.blogspot.com

 
Ingen bild

Annica

18 oktober 2006 10:49

Jonte: Ja, det är ngt speciellt med honom helt klart. Lite svårt att sätta fingret på det bara! Ta hand om dig..

Helen: Just det, rumpan bortåt, så var det ju! Vi blev ju bortskämda på gymnasiet, sprang på Dramaten var o varannan termin. Och sedan dess har man inte varit där en enda gång! Skamligt..
Snyggve - sa man så? Har jag glömt, men det var ju ett kanonord!
Och du; vaddå en present, du bor ju för fan i Borås! Inte har jag förväntat mig något av någon, allra minst dig som bor så långt borta! Men tusen tack gumman, det värmer att du kommer ihåg mig! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 17 juli 2009 18:01

Jag avskyr att vissa inte har någon arbetsmoral. Samma minut som klockan slår 16:27 då måste man lämna jobbet för annars är det världens grej för då måste man jobba ÖVER! Medans andra alltid jobbar en massa, men vad är tacken för det? Var snorförbann...

Av Annica - 29 juni 2009 16:56

Alltså vad är det som händer med folk när de får barn egentligen? Varenda kotte på Facebook ska lägga ut tusen bilder på sin unge och sedan i varenda statusuppdatering så får man redan på vad barnet har gjort. T ex fått en tand, badat, myst i solen e...

Av Annica - 26 juni 2009 16:48

Majken Jackson är död. Jag ville inte skriva ett blogginlägg om det för det gör ju alla andra, men jag kan inte låta bli. Jag är inget fan (men jag gillar en del han gjort - earthsong till exempel) men jag blir ändå ledsen över att han dött. Man ska ...

Av Annica - 24 juni 2009 19:14

Det här med musik är ju ett kapitel för sig. Jag själv brukar hitta låtar som jag lyssnar på dag ut och dag in i ett par veckors tid tills jag tröttnar på dem och nästa tar vid. Under tiden jag lyssnar på dem förstår jag inte hur jag någonsin ska kun...

Av Annica - 21 juni 2009 20:13

Det är med förfäran jag följer valet i Iran i media. Jag älskar att det iranska folket gör uppror, fan vad härligt det är med engagemang och en vägran att acceptera ett förtryck! Det är förfärligt att blod ska behöva spillas men den kämparandan som b...

Ovido - Quiz & Flashcards