Direktlänk till inlägg 4 december 2006

Vill inte börja nya kursen!

Av Annica - 4 december 2006 13:29

Nyss hemkommen från skolan. Handledaren tror på mig, säger han. Jag sa att jag oroade mig för csn nästa termin och sådär, och han sa att det var synd att de var så fyrkantiga ibland, men att jag skulle klara det här! Skönt, säger han så så litar jag på det! Det jobbiga är att vi börjar en ny kurs på onsdag. En fempoängare fullspäckad med seminarier. Faktum är att vi har första seminariet på onsdag och nästa på torsdag. Detta fick jag reda på idag, eftersom den läraren av en slump gick förbi handledarens rum!! Jag trodde i min enfald att man skulle fått någon form av upplysning om att den nya kursen börjat, t ex via mail. Men i dagens stressamhälle så funkar det visst inte så. Här gäller det att söka upp informationen själv. Så tills på onsdag ska jag ha läst 369 sidor i en bok som jag inte har lyckats få tag på. Det säger ju sig självt att det är en omöjlighet. Handledaren sa att det viktigaste ju är att fokusera på uppsatsen, men jag vill ju inte ge upp nya kursen innan den ens börjat, men det känns motigt!Nog om skolan.Hälsade på Daniel en snabbis på hemvägen. Stackarn tentapluggar ju. Hoppas han överlever. Snart kommer faster Kerstin hit på lite adventsfika, det blir mysigt det! Var ett par veckor sedan vi sågs. Idag kändes det lite ruggigt ute -jippi! En illusion, eller är vintern faktiskt på väg nu?!

 
 
Helen...

Helen...

4 december 2006 18:17

jag trodde oxå att det hade blitt kallare, men när jag kom nyss så såg jag att det va samma temperatur som när jag gick hemifrån i morse... gaaah! jag vill ha snö nu! lova att rapportera när det kommer i "övre" delen av landet, så kanske det finns hopp för lilla mig här nere med.
och ang seminarie, så ska jag ha mitt allra första, nånsin, imorrn... håll tummarna!
kram

http://djhelen.blogspot.com

 
Ingen bild

Bergis

4 december 2006 22:06

Hallå i julstugan ett par gatr härifrån. JAg kommer gärna och fikar nåt i veckan. Onsdag har du seminarie? Vilken tid var det? Jag skulle kunna pipa förbi dig på onsdag eftermiddag efter 15.30 Är du hemma då? Annras kan jag på torsdag men då hade du väl åxå fullt upp eller? Vi kan ju höras via telefonen. Elände att du inte fått info om nya kursen, ibland blir man trött! Är Thomas Nilsson fortfarande ansvarig? Jag tänkte, han är ju en gammal och förvirrad man så det kan ju vara hans fel kanske. Kram

 
Ingen bild

Annica

4 december 2006 22:13

Haha, nej det här kan man nog inte skylla på honom! Hahahaaa du är för rolig du.
Torsdag är bättre för mig, onsdag är omöjlig. Seminarie på torsdag mellan 13-16, så efter det kanske? Vi kan ju som sagt ringas imorgon eller nåt. Kram!

 
Ingen bild

Elin

4 december 2006 22:35

Hej hjärtat! Kul att du tittar in i min blogg! Hoppas allt är bra med dig! Själv ser jag fram emot jul! Men har en del att styra upp innan jag drar hem! På onsdag är det inspelning av Idol Sebastians nya video det ska bli spännande! Sen jag har hinna med prov på måndag och tisdag och efter det är det till att packa ihop i lägenheten för att få bo eget! Ska bli riktigt skönt! Ha det så bra stumpan! Stor kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 17 juli 2009 18:01

Jag avskyr att vissa inte har någon arbetsmoral. Samma minut som klockan slår 16:27 då måste man lämna jobbet för annars är det världens grej för då måste man jobba ÖVER! Medans andra alltid jobbar en massa, men vad är tacken för det? Var snorförbann...

Av Annica - 29 juni 2009 16:56

Alltså vad är det som händer med folk när de får barn egentligen? Varenda kotte på Facebook ska lägga ut tusen bilder på sin unge och sedan i varenda statusuppdatering så får man redan på vad barnet har gjort. T ex fått en tand, badat, myst i solen e...

Av Annica - 26 juni 2009 16:48

Majken Jackson är död. Jag ville inte skriva ett blogginlägg om det för det gör ju alla andra, men jag kan inte låta bli. Jag är inget fan (men jag gillar en del han gjort - earthsong till exempel) men jag blir ändå ledsen över att han dött. Man ska ...

Av Annica - 24 juni 2009 19:14

Det här med musik är ju ett kapitel för sig. Jag själv brukar hitta låtar som jag lyssnar på dag ut och dag in i ett par veckors tid tills jag tröttnar på dem och nästa tar vid. Under tiden jag lyssnar på dem förstår jag inte hur jag någonsin ska kun...

Av Annica - 21 juni 2009 20:13

Det är med förfäran jag följer valet i Iran i media. Jag älskar att det iranska folket gör uppror, fan vad härligt det är med engagemang och en vägran att acceptera ett förtryck! Det är förfärligt att blod ska behöva spillas men den kämparandan som b...

Ovido - Quiz & Flashcards