Direktlänk till inlägg 18 december 2006

Hur ska man hinna med livet?

Av Annica - 18 december 2006 11:28

Jag längtar tillbaka till England! Fasiken alltså. Börjar känna att livet springer iväg, hur ska man hinna allt man vill? Är det bara jag som tycker att livet går för fort ibland? Varför ska man behöva prioritera jämt?Nu är jag 24. Ska plugga i 1,5 år till, då är jag 25,5 år. Sedan planerar jag att flytta tillbaka till England i typ ett år eller så. Då är jag 26,5. Sedan vill jag ju få ett jobb här hemma som har med min utbildning att göra, samt jobba där i kanske 2 år innan man skaffar familj. Då är jag över 29 för man får ju inte ett bra jobb på stuberten. TJUGONIO! Och tänk om jag inte ens har hittat the man of my dreams vid det laget, då är det ju fan kört! Ska man producera barn nr ett när man är över 30, då kommer man ju bara att lyckas få ett barn säkert. Herregud. Jag är glad att jag började resa o upptäcka nya platser i god tid, för jag behöver iallafall inte känna att jag sumpat en massa chanser. Men det är synd att man inte kan stoppa tiden.Här kommer lite bilder från i våras1. The Printworks / Manchester. Här inne fanns bio, caféer, restauranger, pubar etc2. The Manchester Wheel. Placerat mitt i stan alldeles utanför Selfridges & co. Jäkligt läskigt att åka, men man måste ju... Såg hela stan åt alla håll, helt fantastiskt!3. Min gata! Visst ser det mysigt ut!?4. Jobbet. En Wetherspoons-pub i Fallowfield, 8-10 minuters promenad hemifrån.Jag förbannar mig själv för att jag inte hade en väl fungerande kamera med mig. BIG MISTAKE! Stör ihjäl mig.

 
 
Ingen bild

Lirarn

18 december 2006 12:33

Mm, livet springer ifrån oss alla, medan vi springer efter drömmar.. och barn får vänta tills vi förverkligat oss själva. Känner mig en aning negativ här, kanske beror på att jag är på jobbet?

 
Ingen bild

Bergi

18 december 2006 12:42

Ja du lilla vän. Det är så här i livet. JAg var nästan 28 när min första unge kom. Som tur är blir inte alltid livet som man tänkt sig, du kanske hittar them man of your dreams fortare än du tror och sedan brukar familjelivet komma efter det. Jobba, det kommr du ialla fall alltid hinna med att göra, jag lovar. Se livet från den lljusa sidan, du har en massa roliga erfarenheter, du har en bra utbildning och många goa vänner som tycker mycket om dig. Kram

 
Helen...

Helen...

18 december 2006 19:02

åh, va mkt minnen som dök upp i mitt huvud när jag kollade på bilderna!! ska definitivt besöka dig igen när du åker tillbaka!!

ang min blogg så va det david jag hade sagt en lite klumpig sak till, men det redde ut sig, tack o lov!! (han är färgblind på vissa färger, så det va det det handlade om...)

okej, nu ska helen käka lite middag. har spenderat över en timme i resväskans sällskap. packat inför imorrn då det bär av norrut!! ska bli så skönt! två o en halv vecka utan borås!! mmmmm!!

puss!!

http://djhelen.blogspot.com

 
Helen...

Helen...

18 december 2006 19:03

och du! vi måste se till att försöka ses nu kring jul! hoppas du får tid över :)

http://djhelen.blogspot.com

 
Ingen bild

Jossan

22 december 2006 09:59

Jag är 29 och tog min examen förra året. idag jobbar jag på mitt drömjobb (ja vikarierar) efter att varit arbetslös i ett år. Jag vill göra karriär, jag vill jobba utomlands, jag vill träffa en man och gifta mig, jag har ännu inte bestämt mig ifall jag vill ha barn.
Men, det finns ju gott om tid!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 17 juli 2009 18:01

Jag avskyr att vissa inte har någon arbetsmoral. Samma minut som klockan slår 16:27 då måste man lämna jobbet för annars är det världens grej för då måste man jobba ÖVER! Medans andra alltid jobbar en massa, men vad är tacken för det? Var snorförbann...

Av Annica - 29 juni 2009 16:56

Alltså vad är det som händer med folk när de får barn egentligen? Varenda kotte på Facebook ska lägga ut tusen bilder på sin unge och sedan i varenda statusuppdatering så får man redan på vad barnet har gjort. T ex fått en tand, badat, myst i solen e...

Av Annica - 26 juni 2009 16:48

Majken Jackson är död. Jag ville inte skriva ett blogginlägg om det för det gör ju alla andra, men jag kan inte låta bli. Jag är inget fan (men jag gillar en del han gjort - earthsong till exempel) men jag blir ändå ledsen över att han dött. Man ska ...

Av Annica - 24 juni 2009 19:14

Det här med musik är ju ett kapitel för sig. Jag själv brukar hitta låtar som jag lyssnar på dag ut och dag in i ett par veckors tid tills jag tröttnar på dem och nästa tar vid. Under tiden jag lyssnar på dem förstår jag inte hur jag någonsin ska kun...

Av Annica - 21 juni 2009 20:13

Det är med förfäran jag följer valet i Iran i media. Jag älskar att det iranska folket gör uppror, fan vad härligt det är med engagemang och en vägran att acceptera ett förtryck! Det är förfärligt att blod ska behöva spillas men den kämparandan som b...

Ovido - Quiz & Flashcards